Dający jeszcze więcej przyjemności z jazdy CX-5 jest znakiem nowej ery Mazdy. Nowa generacja kompaktowych SUV-ów zawiera wszystko, co najlepsze w doskonałych proporcjach: przyjemność, bezpieczeństwo i dbałość o środowisko, a wszystko w opakowaniu, któremu nie sposób się oprzeć.
W świetle reflektorów tegorocznego salonu w Genewie kompaktowy SUV Mazda CX-5 symbolizuje kolejny krok do Jinba Ittai, poczucia jedności samochodu i kierowcy, znanego z roadstera MX-5. Jako pierwsza Mazda wykorzystuje on w pełni najnowsze TECHNOLOGIE SKYACTIV, stworzone by samochody były bardziej ekonomiczne, dające więcej przyjemności i bardziej przyjazne dla środowiska. W ten sposób wyznacza drogę dla nadchodzących generacji Mazdy. Twórcy SKYACTIV, dzięki charakterystycznemu dla Mazdy podejściu do designu, techniki i produkcji, skutecznie rozwiązali problemy podczas przygotowania linii modelowej silników, układów przeniesienia napędu, nadwozia i podwozia, które oferują osiągi na nowym poziomie.
Unikatowe układy napędowe CX-5 zapewniają przewidywalne prowadzenie. Większa moc pojawia się na żądanie kierowcy natychmiast, a auto pozostaje przy tym ekonomiczne. CX-5 reaguje zgodnie z oczekiwaniami kierowcy.
CX-5 korzysta także z lekkich technologii Mazdy. Inżynierowie szukając sposobów, by odjąć trochę kilogramów skoncentrowali się na zwiększeniu sztywności nadwozia i jego bezpieczeństwie. Dzięki programowi SKYACTIV, w którym kompletnie przeprojektowano nadwozie i podwozie samochodu, doskonałemu bezpieczeństwu biernemu towarzyszą technologie bezpieczeństwa aktywnego wcześniej nie spotykane w tym segmencie. Niezwykle szerokie pole widzenia kierowcy jest tylko jednym z wielu przykładów inteligentnego projektu CX-5.
Z łatwym w adaptacji wnętrzem, przewidywalnym i czułym prowadzeniem, czołową w klasie ekonomiką spalania i niską emisją CO2, Mazda CX-5 podwyższa poprzeczkę dla segmentu kompaktowych SUV-ów w Europie.
W skrócie: całkowicie nowa Mazda CX-5
Mazda CX-5 jest pierwszym samochodem marki, w którym w pełni zastosowano TECHNOLOGIĘ SKYACTIV: silniki, układy przeniesienia napędu, nadwozie i podwozie, które zapewniają neutralną dla środowiska, przyjemną jazdę i bezpieczeństwo na najwyższym poziomie,
Opracowana zgodnie ze strategią zmniejszania wagi, która ma na celu obniżenie masy każdego z modeli nowej generacji o 100 kg,
Pierwsza Mazda będąca ucieleśnieniem designu „KODO – Dusza Ruchu”,
Przedstawiciel Mazdy w ogromnie konkurencyjnym i rosnącym segmencie kompaktowych SUV-ów, który zanotował w Europie w 2011 roku 12-procentowy wzrost sprzedaży, do 1,21 miliona egzemplarzy,
Z planowaną roczną sprzedażą na poziomie 160 000 sztuk CX-5 stanie się jednym z najważniejszych modeli Mazdy, obok Mazdy2, Mazdy3 i Mazdy6.
KODO – Dusza Ruchu
Nowy design Mazdy powstał pod wpływami sił natury i piękna zawartego w ruchu. Będąc pierwszym modelem KODO, który trafił do seryjnej produkcji, CX-5 swym wyglądem wyraża witalność i zwinność.
TECHNOLOGIE SKYACTIV
Silniki, układy przeniesienia napędu, nadwozie i podwozie. CX-5 wyposażony w SKYACTIV – całkowicie nową gamę technologii – zapewnia wysoką efektywność i trwałość, a jednocześnie jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa i przyjemność z jazdy.
SKYACTIV-G
2,0-litrowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem,
Stopień sprężania 14:1,
Napęd przedni: 121 kW/165 KM przy 6000 obr./min,
Moment obrotowy 210 Nm przy 4000 obr./min,
Napęd 4×4: 118 kW/160 KM przy 6000 obr./min,
Moment obrotowy 208 Nm przy 4000 obr./min.
SKYACTIV-Drive
Automatyczna skrzynia biegów o sześciu przełożeniach,
Bardzo duże sprzęgło blokady,
Szybka i bezpośrednia zmiana biegów,
Oferowana zarówno z silnikami diesla, jak i benzynowymi.
SKYACTIV-Body
Lekkie i sztywne nadwozie,
Koncepcja rozprowadzania sił w wielu kierunkach,
Użycie stali o wysokiej wytrzymałości,
Czołowy w klasie poziom bezpieczeństwa biernego.
SKYACTIV-D
2,2-litrowy diesel common-rail,
Stopień sprężania 14:1,
Podwójna turbosprężarka o zmiennej geometrii,
Standardowa moc 110 kW/150 KM przy 4500 obr./min,
Moment obrotowy 380 Nm przy 1800-2600 obr./min,
Podwyższona moc 129 kW/175 KM przy 4500 obr./min,
Moment obrotowy 420 Nm przy 2000 obr./min.
SKYACTIV-MT
Ręczna skrzynia biegów o sześciu przełożeniach,
Lekka i zwarta konstrukcja,
Sportowe wrażenia przy zmianie biegów jak w MX-5.
SKYACTIV-Chasis
Podwozie o większym komforcie i niezwykłej zwinności,
Jinba Ittai – poczucie jedności kierowcy i samochodu,
Nowa geometria zawieszenia,
Nowy układ kierowniczy,
Napęd przedni i 4×4.
Zaawansowane bezpieczeństwo aktywne
System automatycznego hamowania SCB,
System monitorowania strefy za samochodem RVM,
Ostrzeganie przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu LDW,
Automatyczna zmiana świateł drogowych na mijania HBC.
Łatwy w komunikacji system informacyjno – rozrywkowy
Pierwsza Mazda ze sterowaniem HMI na centralnej konsoli,
5,8-calowy ekran dotykowy,
Wyświetla informacje o plikach muzycznych z iPod® (wykonawca, album, tytuł piosenki…),
Połączenia USB, Bluetooth® i gniazdo AUX,
System nawigacji Mazdy oparty na technologii TomTom® *
System premium dookólnego dźwięku BOSE® *
Wygląd zewnętrzny
Mocna stylizacja oparta o nowy design Mazdy „KODO – Dusza Ruchu”, podkreślająca takie cechy jak solidność i funkcjonalność SUV-a wraz z charakterystycznym dla Mazdy poczuciem witalności i zwinności,
Wyrzeźbione boki nadwozia i uderzający kształt przednich błotników nawiązuje do mocy i muskularnej natury CX-5,
Tylne błotniki, które kontrastują z kanciastą formą tyłu nadwozia i silnie pochyloną tylną szybą, symbolizują wytrzymałość i wdzięk, podkreślając atletyczny kształt,
Skos słupków A nadaje sylwetce auta wrażenie solidnej podstawy, zapewniając jednocześnie kierowcy wyjątkowo szerokie pole widzenia,
Siedem kolorów nadwozia: Sky Blue (nowy), Zeal Red (nowy), Aluminium Metallic, Arctic White, Black Mica, Crystal White Pearl i Metropolitan Grey,
Dostępne felgi aluminiowe 17” i 19”.
Wygląd wnętrza
Wydłużony kształt deski rozdzielczej, a szczególnie daszek nad zegarami przypomina kokpit samolotu,
Atrakcyjny wygląd koła kierownicy i przyrządów zaprojektowany dla doskonale łatwego posługiwania się nimi,
Do pokrycia deski rozdzielczej i paneli drzwi zostały użyte miękkie, wysokiej jakości materiały, kontrastują one z wykończeniami z satynowego chromu na ramionach kierownicy i uchwytach drzwi,
Nowe lekkie siedzenia zapewniają znakomite podparcie tułowia i przyczepność wraz z niezwykłym komfortem podczas długich podróży,
Tapicerkę skórzaną można wybrać w jednym z dwóch kolorów: sportowej czerni lub jasnym beżu. Dostępna jest również tapicerka z czarnej tkaniny1.
Komfort
Największy w klasie rozstaw osi (2700 mm) daje przestronną kabinę, w której wszyscy pasażerowie mogą się odprężyć i komfortowo podróżować,
Kierowcy doceniają najlepszy w klasie kąt widzenia i najszersze pole widzenia w tym segmencie wraz z optymalną pozycją kierowcy do operowania pedałami,
Siedzenie kierowcy regulowane na 8 sposobów* z podparciem lędźwiowym i łatwym dostępem do regulacji,
Regulowany środkowy podłokietnik podwyższający komfort jazdy pasażera z przodu,
Najwięcej przestrzeni na nogi z tyłu, podobnie jak najwięcej swobody na wysokości kolan i przestrzeni na stopy w tym segmencie, wraz z jedną z największych w klasie szerokością na poziomie bioder i ramion,
Praktyczne, łatwe w użyciu funkcje Karakuri, obejmujące niezależne potrójne siedzenie z tyłu, dzielone i składane w proporcji 4:2:4, które można odblokować z bagażnika. Roleta Karakuri zakrywająca bagaż podnosi się i opuszcza razem z tylnymi drzwiami.
Jeden z najpojemniejszych w klasie bagażników (503 l wliczając schowek) z nadkolami minimalnie tylko wchodzącymi w przestrzeń bagażową, powiększany do 1620 l płaskiej przestrzeni ładunkowej, gdy tylne siedzenia zostaną złożone,
Obszerny otwór ładunkowy z tyłu, wysoki próg załadunku,
Liczne schowki, w tym duża otwarta przestrzeń w centralnej konsoli i kieszenie we wszystkich drzwiach, które mogą pomieścić litrowe butelki.
Wyposażenie
Właściwości systemu informacyjno-rozrywkowego:
– panel sterowania* (do obsługi nawigacji i systemu informacyjno – rozrywkowego) w centralnej konsoli i sterowany dodatkowymi przyciskami na kierownicy.
– 5,8-calowy dotykowy ekran usytuowany powyżej centralnej konsoli.
– Połączenia USB i Bluetooth® oraz odtwarzanie muzyki z iPod®-a (z informacjami o utworach na ekranie) i gniazdo AUX w standardzie.
System nawigacji Mazdy oparty na technologii TomTom®, z możliwością aktualizacji na żywo*.
Synchronizacja telefonu komórkowego i system Bluetooth®.
9-głośnikowy system dookólnego dźwięku premium marki BOSE®, zaprojektowany specjalnie dla CX-5*.
Ulepszona klimatyzacja:
– bardziej intensywne chłodzenie przy zmniejszonej masie urządzenia i mniejszym poborze mocy.
– Nowa pompa elektryczna nadal ogrzewa lub chłodzi wnętrze samochodu, gdy silnik jest wyłączony, np. jeśli zadziała system i-stop
Asystent Parkowania z przednią i tylną strefą ostrzegania i zintegrowaną tylną kamerą cofania*.
Tylne okna przyciemniane*.
Układy napędowe
Nowa linia modelowa układów napędowych SKYACTIV Mazdy, obejmuje dwa silniki i dwie skrzynie biegów. Wszystkie wyposażone są w standardzie w zaawansowany system i-stop.
Cechy 2,2-litrowego diesla common-rail SKYACTIV-D:
Stopień sprężania 14:1 (najniższy na świecie),
Podwójna turbosprężarka o zmiennej geometrii.
Dostępny w dwóch wersjach mocy:
110 kW/150 KM przy 4500 obr./min i 380 Nm przy 1800-2600 obr/.min,
(tylko 4×4): 129 kW/175 KM przy 4500 obr./min i 420 Nm przy 2000 obr./min.
Zużycie paliwa (cykl mieszany) i emisja CO2:
Wersja 150 KM z napędem przednim i ręczną skrzynią biegów: 4,6 l/100 km i 119 g/km
Wersja 150 KM z napędem 4×4 i ręczną skrzynią biegów: 5,2 l/100 km i 136 g/km
Wersja 150 KM z napędem przednim i automatyczną skrzynią biegów: 5,3 l/100 km i 139 g/km
Wersja 150 KM z napędem 4×4 i automatyczną skrzynią biegów: 5,5 l/100 km i 144 g/km
Wersja 175 KM z napędem 4×4 i ręczną skrzynią biegów: 5,2 l/100 km i 136 g/km
Wersja 175 KM z napędem 4×4 i automatyczną skrzynią biegów: 5,5 l/100 km i 144 g/km
Norma emisji spalin: Euro 6
Cechy 2,0-litrowego benzynowego silnika z bezpośrednim wtryskiem SKYACTIV-G:
Stopień sprężania 14:1 (najwyższy na świecie w seryjnie produkowanym samochodzie),
Specjalnie zaprojektowany układ wydechowy 4-2-1.
Osiągi:
Z napędem przednim: 121 kW/165 KM przy 6000 obr./min i 210 Nm przy 4000 obr./min,
Z napędem 4×4: 118 kW/160 KM przy 6000 obr./min i 208 Nm przy 4000 obr./min.
Zużycie paliwa (w cyklu mieszanym) i emisja CO2:
Z napędem przednim: 6,0 l/100 km i 139 g/km,
Z napędem 4×4: 6,6 l/100 km i 155 g/km.
Automatyczna skrzynia biegów SKYACTIV-Drive o sześciu przełożeniach:
Lekka i zwarta budowa,
Zapewnia szybkie, bezpośrednie zmiany biegów,
Dostępna dla modeli wyposażonych w benzynowe i wysokoprężne silniki SKYACTIV.
Ręczna skrzynia biegów SKYACTIV-MT o sześciu przełożeniach:
Lekka i zwarta budowa,
Zapewnia lekkie, precyzyjne zmiany biegów jak w MX-5,
Dostępna dla modeli wyposażonych w benzynowe i wysokoprężne silniki SKYACTIV.
Podwozie i nadwozie:
Sedno projektowania przez Mazdę lekkich konstrukcji: z całkowicie nowymi technologiami budowy podwozia i nadwozia SKYACTIV Mazda CX-5, która waży od 1310 kg, jest jedną z najlżejszych w swojej klasie.
Podwozie SKYACTIV
Nowe zawieszenie jest lżejsze, a przy tym sztywniejsze dla bardziej precyzyjnego prowadzenia samochodu przy każdej prędkości i najwyższego komfortu amortyzowania, podobnie jest z hamowaniem,
Nowa geometria podwozia ze sprężynami z przodu i wielowahaczowym zawieszeniem z tyłu
Nowy układ kierowniczy dostosowuje ilość informacji zwrotnej z przednich kół w zależności od prędkości jazdy i jej warunków,
Dostępny dla modeli z przednim napędem i 4×4, przy czym ten drugi ma regulowaną ilość momentu napędowego trafiającego na tylną oś i precyzyjne wykrywanie początków poślizgu. Podział momentu do 50:50 przód/tył.
Nadwozie SKYACTIV
Lżejsze, a mimo to mocniejsze nadwozie dzięki optymalizacji struktury i układu sił, działających w tej strukturze, w konstrukcji zwiększono udział stali o wysokiej wytrzymałości i wdrożono nowe procesy produkcyjne,
Koncepcja wielu ścieżek rozprasza efektywnie energię wewnątrz struktury nadwozia, zapewniając wyjątkowy poziom bezpieczeństwa podczas zderzenia,
Niezwykłe obniżenie poziomu hałasu pochodzącego od silnika i jezdni, dzięki zaawansowanej izolacji akustycznej, pochłanianiu drgań i ich tłumieniu,
Jeden z najlżejszych kompaktowych SUV-ów i mających najlepszą aerodynamikę.
Bezpieczeństwo
Zaawansowane wyposażenie z dziedziny bezpieczeństwa aktywnego plasuje CX-5 w ścisłej europejskiej czołówce:
Asystent hamowania SCB2 automatycznie uruchamia hamulce samochodu, żeby uniknąć lub zmniejszyć skutki uderzenia przodem, przy prędkościach do 30 km/h,
System LDW* ostrzega kierowcę przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu,
System RVM* wykrywa samochody zbliżające się z tyłu na sąsiednich pasach i ostrzega o nich kierowcę,
System HBC* automatycznie przełącza między światłami drogowymi i mijania, żeby uniknąć oślepiania innych kierowców, optymalizując w ten sposób użycie świateł drogowych i zapewniając lepszą widoczność w nocy,
Obrotowe ksenonowe reflektory główne,
Elektroniczne sterowanie elektrycznego wspomagania kierownicy pozwala na regulację oporu stawianego przez kierownicę w zależności od sytuacji,
ABS z EBD (Electronic Brakeforce Distribution, elektroniczny podział siły hamowania), asystent hamowania, DSC (Dynamic Stability Control, dynamiczne sterowanie stabilnością) i TCS (Traction Control System, system sterowania napędem).
Bezpieczeństwo bierne spełniające najostrzejsze wymagania:
Bardzo sztywne, absorbujące siłę uderzenia nadwozie SKYACTIV-Body, zaprojektowane by osiągnąć najwyższe noty w testach zderzeniowych,
Po raz pierwszy w samochodzie osobowym użyto wysokowytrzymałą stal 1800 MPa,
Doskonałe pole widzenia dla kierowcy,
Siedzenia zaprojektowane z myślą o bezpieczeństwie pasażerów (np. architektura zapobiegająca urazom szyi),
Przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne w standardzie,
Zderzak, pokrywa silnika, podszybie i deska rozdzielcza zaprojektowane tak, by wykluczyć lub zmniejszyć obrażenia pieszych.
Dane techniczne – Mazda CX-5
Mazda CX-5 – wymiary
|
CX-5 |
|
Typ nadwozia |
|
Jednobryłowe |
Drzwi |
|
4 + unoszone drzwi |
Liczba miejsc |
|
5 |
Współczynnik oporu powietrza |
Cd |
0.33 |
Powierzchnia czołowa |
m2 |
2.60 |
Bagażnik |
|
|
Pojemność przy wszystkich siedzeniach podniesionych (do wysokości rolety/do linii pasów) |
l |
463 / 503 |
Pojemność gdy drugi rząd siedzeń jest położony (od podłogi do dachu) |
l |
1620 |
Długość podłogi w przestrzeni ładunkowej |
mm |
982 |
Długość podłogi w przestrzeni ładunkowej do pierwszego rzędu siedzeń |
mm |
1758 |
Szerokość podłogi między nadkolami |
mm |
1050 |
Szerokość podłogi w najszerszym miejscu |
mm |
1451 |
Wysokość przestrzeni ładunkowej do oparcia siedzenia / od podłogi do dachu |
mm |
565 / 879 |
Wysokość krawędzi bagażnika mierzona od pow. gruntu |
mm |
742 |
Unoszone drzwi szerokość / wysokość |
mm |
1128 / 827 |
Zewnętrzne |
|
|
|
A |
Długość całkowita z / bez ramki tablicy rejestracyjnej |
mm |
4555 / 4540 |
B |
Szerokość całkowita |
mm |
1840 |
C |
Szerokość całkowita (z lusterkami) |
mm |
2168 |
D |
Wysokość całkowita (z anteną) |
mm |
1710 |
E |
Rozstaw osi |
mm |
2700 |
F |
Zwis przedni z / bez ramki tablicy rejestracyjnej |
mm |
950 / 935 |
G |
Zwis tylny |
mm |
905 |
H |
Rozstaw kół przednich |
mm |
1585 |
I |
Rozstaw kół tylnych |
mm |
1590 |
J |
Prześwit napęd przedni / 4×4 |
mm |
215 / 210 |
K |
Kąt wejścia/ zejścia |
|
18,6° / 24,4° |
L |
Kąt rampowy |
|
18,6° |
Wnętrze |
|
|
|
M |
Przestrzeń na głowę z / bez odsuwanego dachu |
mm |
990 / 1018 |
N |
Przestrzeń na głowę z tyłu |
mm |
991 |
P |
Szerokość na wysokości ramion z przodu |
mm |
1460 |
Q |
Szerokość na wysokści ramion z tyłu |
mm |
1410 |
R |
Szerokość na wysokości bioder z przodu |
mm |
1402 |
S |
Szerokość na wysokości bioder z tyłu |
mm |
1363 |
T |
Przestrzeń na nogi z przodu |
mm |
1041 |
U |
Przestrzeń na nogi z tyłu |
mm |
997 |
Mazda CX-5 silnik
|
|
SKYACTIV-G 2.0 Benzynowy |
SKYACTIV-D 2.2 Diesel 150 KM |
SKYACTIV-D 2.2 Diesel 175 KM |
Typ silnika |
|
Rzędowy 4-cylindrowy DOHC, 16-zaworowy |
Rzędowy 4-cylindrowy DOHC, 16-zaworowy |
Rzędowy 4-cylindrowy DOHC, 16-zaworowy |
Pojemność skokowa |
cm3 |
1998 |
2191 |
2191 |
Średnica x skok tłoka |
mm |
83.5×91.2 |
86.0×94.2 |
86.0×94.2 |
Napęd rozrządu |
|
Łańcuchem |
Łańcuchem |
Łańcuchem |
Wtrysk paliwa |
|
Bezpośredni |
Bezpośredni |
Bezpośredni |
Stopień sprężania |
|
14,0 : 1 |
14,0 : 1 |
14,0 : 1 |
System ograniczenia emisji |
|
Katalizator |
Katalizator z DPF |
Katalizator z DPF |
Maksymalna moc (nap. przedni / 4×4) przy obr./min |
kW KM |
121 / 118 przy 6000 165 / 160 przy 6000 |
110 przy 4500 150 przy 4500 |
129 przy 4500 175 przy 4500 |
Maksymalny moment obrotowy (przedni / 4×4) przy obr./min |
Nm |
210 / 208 przy 4000 |
380 przy 1800 – 2600 |
420 przy 2000 |
Rodzaj paliwa |
|
Bezołowiowe 95 RON |
Diesel |
Diesel |
Pojemność zbiornika paliwa (przedni / 4×4) |
l |
56 / 58 |
56 / 58 |
56 / 58 |
Pojemność układu smarowania silnika |
l |
4,9 |
6,0 |
6,0 |
Typ akumulatora |
|
Q-85 |
T-110 |
T-110 |
Mazda CX-5 – ręczna skrzynia biegów SKYACTIV-MT
|
SKYACTIV-G 2.0 Benzynowy |
SKYACTIV-D 2.2 Diesel 150 KM |
SKYACTIV-D 2.2 Diesel 175 KM |
Rodzaj |
6-biegowa ręczna |
6-biegowa ręczna |
6-biegowa ręczna |
Napęd |
Przedni lub 4×4 |
Przedni lub 4×4 |
4×4 |
Przełożenia biegów: |
|
|
|
1 |
3,7 |
3,36 |
3,36 |
2 |
1,95 |
1,83 |
1,83 |
3 |
1,3 |
1,57 |
1,57 |
4 |
1,03 |
1,15 |
1,15 |
5 |
0,84 |
0,89 |
0,89 |
6 |
0,68 |
0,75 |
0,75 |
Wsteczny |
3,72 |
4,09 |
4,09 |
Przełożenie główne (przedni) |
4,39 |
4,105 (1b-2b) 3,120 (3b-6b) |
— |
Przełożenie główne (4×4) |
4,71 |
4,388 (1b-2b) 3,291 (3b-6b) |
4,388 (1b-2b) 3,291 (3b-6b) |
Mazda CX-5 – automatyczna skrzynia biegów SKYACTIV-Drive
|
SKYACTIV-G 2.0 Benzynowy |
SKYACTI V-D 2.2 Diesel 150 KM |
SKYACTI V-D 2.2 Diesel 175 KM |
Rodzaj |
6-biegowa automatyczna |
6-biegowa automatyczna |
6-biegowa automatyczna |
Napęd |
Przedni lub 4×4 |
Przedni lub 4×4 |
4×4 |
Przełożenia biegów |
|
|
|
1 |
3,55 |
3,49 |
3,49 |
2 |
2,02 |
1,99 |
1,99 |
3 |
1,45 |
1,45 |
1,45 |
4 |
1 |
1 |
1 |
5 |
0,71 |
0,71 |
0,71 |
6 |
0,6 |
0,6 |
0,6 |
Wsteczny |
3,89 |
3,99 |
3,99 |
Przełożenie główne |
4,62 |
4,09 |
4,09 |
Mazda CX-5 – zawieszenie kół i koła
|
|
SKYACTIV-G 2.0 Benzynowy |
SKYACTIV-D 2.2 Diesel 150 KM |
SKYACTIV-D 2.2 Diesel 175 KM |
Zawieszenie przednie |
|
Kolumny MacPherson |
Kolumny MacPherson |
Kolumny MacPherson |
Zawieszenie tylne |
|
Wielowahaczowe |
Wielowahaczowe |
Wielowahaczowe |
Stabilizatory nap. przedni (przód / tył) |
mm |
21 / 18 |
22 / 18 |
— |
Stabilizatory nap. 4×4 (przód / tył) |
mm |
21 / 19 |
22 / 19 |
22 / 19 |
Typ amortyzatorów (przód / tył) |
|
Dwururowy |
Dwururowy |
Dwururowy |
Rozmiar kół |
|
17x7J (przedni / 4sx4) 19x7J (tylko 4×4) |
17x7J (przedni / 4×4) 19x7J (tylko 4×4) |
19x7J
|
Rozmiar opon |
|
225/65R17 225/55R19 (tylko 4×4) |
225/65R17 225/55R19 (tylko 4×4) |
225/55R19 |
Mazda CX-5 – układ kierowniczy i hamulce
|
|
SKYACTIV-G 2.0 Benzynowy |
SKYACTIV-D 2.2 Diesel 150 KM |
SKYACTIV-D 2.2 Diesel 175 KM |
Układ kierowniczy |
|
|
|
|
Typ wspomagania |
|
Wspomaganie elektryczne |
Wspomaganie elektryczne |
Wspomaganie elektryczne |
Obroty kierownicy (od oporu do oporu) |
|
2,7 |
2,7 |
2,7 |
Koło zawracania (między krawężnikami) |
m |
11,2 |
11,2 |
11,2 |
Koło zawracania (między ścianami) |
m |
11,7 |
11,7 |
11,7 |
Hamulce |
|
|
|
|
Typ przednich |
|
Tarcze wentylowane |
Tarcze wentylowane |
Tarcze wentylowane |
Typ tylnych |
|
Tarcze pełne |
Tarcze pełne |
Tarcze pełne |
Średnica przód |
mm |
297 |
297 |
297 |
Średnica tył |
mm |
303 |
303 |
303 |
Średnica podciśnieniowego mechanizmu wspomagania |
cale |
9 |
9 |
9 |
Częstotliwość przeglądów |
|
Co 20,000 km/ |
Co 20,000 km/ |
Co 20,000 km/ |
Mazda CX-5 – osiągi i masy modelu z napędem na przednie koła
|
SKYACTIV-G 2.0 Benzynowy |
SKYACTIV-D 2.2 Diesel 150 KM |
SKYACTIV-D 2.2 Diesel 175 KM |
|
Skrzynia biegów |
|
6-biegowa ręczna |
6-biegowa ręczna |
6-biegowa automatyczna |
Osiągi |
|
|
|
|
Prędkość maksymalna |
km/h |
200 |
202 |
198 |
s |
9.0 (19” koła) 9.2 (17” koła) |
9.2 |
10 |
|
|
|
|
|
|
Cykl mieszany |
l/100 km |
6 |
4,6 |
5,3 |
Emisja CO2 (mieszany) |
g/km |
139 |
119 |
139 |
Norma emisji |
|
Euro 5 |
Euro 6 |
Euro 6 |
Masa i ładowność |
|
|
|
|
Masa własna (bez kierowcy) |
kg |
1,345 |
1,445 |
1,480 |
kg |
1,420 |
1,520 |
1,555 |
|
Dopuszczalna masa całkowita |
kg |
1,930 |
2,035 |
2,050 |
Dopuszczalne obciążenie przedniej osi |
kg |
985 |
1,110 |
1,115 |
Dopuszczalne obciążenie tylnej osi |
kg |
1,045 |
1,040 |
1,035 |
Dopuszczalna masa holowanej przyczepy niewyposażonej w hamulce |
kg |
690 |
745 |
750 |
Dopuszczalna masa holowanej przyczepy wyposażonej w hamulce (12 % nachylenie) |
kg |
1,800 |
2,000 |
2,000 |
Dopuszczalna masa holowanej przyczepy wyposażonej w hamulce (8 % nachylenie) |
kg |
1,900 |
2,000 |
2,000 |
Maksymalne obciążenie dachu |
kg |
50 |
50 |
50 |
Mazda CX-5 – osiągi i masy modelu z napędem 4×4 i SKYACTIV-MT
|
|
SKYACTIV-G 2.0 Benzynowy |
SKYACTIV-D 2.2 Diesel Standardowa Moc |
SKYACTIV-D 2.2 Diesel Wysoka Moc |
Skrzynia biegów |
|
6-biegowa ręczna |
6-biegowa ręczna |
6-biegowa ręczna |
Osiągi |
|
|
|
|
Prędkość maksymalna |
km/h |
197 |
197 |
207 |
s |
10,5 |
9,4 |
8,8 |
|
|
|
|
|
|
Mieszany |
l/100 km |
6,6 |
5,2 |
5,2 |
Emisja CO2 (mieszany) |
g/km |
155 |
136 |
136 |
Norma emisji |
|
Euro 5 |
Euro 6 |
Euro 6 |
Masa i ładowność |
|
|
|
|
Masa własna (bez kierowcy) |
kg |
1,425 |
1,530 |
1,530 |
kg |
1,500 |
1,605 |
1,605 |
|
Dopuszczalna masa całkowita |
kg |
2,000 |
2,105 |
2,105 |
Dopuszczalne obciążenie przedniej osi |
kg |
1,010 |
1,120 |
1,120 |
Dopuszczalne obciążenie tylnej osi |
kg |
1,090 |
1,085 |
1,085 |
Dopuszczalna masa holowanej przyczepy niewyposażonej w hamulce |
kg |
725 |
750 |
750 |
Dopuszczalna masa holowanej przyczepy wyposażonej w hamulce (12 % nachylenia) |
kg |
1,800 |
2,000 |
2,000 |
Dopuszczalna masa holowanej przyczepy wyposażonej w hamulce (8 % nachylenia) |
kg |
1,900 |
2,100 |
2,100 |
Maksymalne obciążenie dachu |
kg |
50 |
50 |
50 |
Mazda CX-5 – osiągi i masy modelu z napędem 4×4 i SKYACTIV-Drive
|
|
SKYACTIV-G 2.0 Benzynowy |
SKYACTIV-D 2.2 Diesel 150 KM |
SKYACTIV-D 2.2 Diesel 175 KM |
Skrzynia biegów |
|
6-biegowa automatyczna |
6-biegowa automatyczna |
6-biegowa automatyczna |
Osiągi |
|
|
|
|
Prędkość maksymalna km/h |
|
187 |
194 |
204 |
s |
9,6 |
10,2 |
9,4 |
|
|
|
|
|
|
Mieszany |
l/100 km |
6,6 |
5,5 |
5,5 |
Emisja CO2 (mieszany) |
g/km |
155 |
144 |
144 |
Norma emisji |
|
Euro 5 |
Euro 6 |
Euro 6 |
Masa I ładowność |
|
|
|
|
Masa własna (bez kierowcy) |
kg |
1,455 |
1,540 |
1,540 |
kg |
1,530 |
1,615 |
1,615 |
|
Dopuszczalna masa całkowita |
kg |
2,030 |
2,120 |
2,120 |
Dopuszczalne obciążenie przedniej osi |
kg |
1,050 |
1,145 |
1,145 |
Dopuszczalne obciążenie tylnej osi |
kg |
1,085 |
1,085 |
1,085 |
Dopuszczalna masa holowanej przyczepy niewyposażonej w hamulce |
kg |
735 |
750 |
750 |
Dopuszczalna masa holowanej przyczepy wyposażonej w hamulce (12 % nachylenia) |
kg |
1,800 |
2,000 |
2,000 |
Dopuszczalna masa holowanej przyczepy wyposażonej w hamulce (8 % nachylenia) |
kg |
2,000 |
2,100 |
2,100 |
Maksymalne obciążenie dachu |
kg |
50 |
50 |
50 |
Źródło: Mazda Motor Poland
auto ma moc! ciekaw jestem jak sprawdzi się w akcji :):) zapisałem się już na jazdę testową, do jednego z dealerów warszawskich http://dealers.mazda.pl/boltowicz/general/Side-Components/Vehicle/NOWA_MAZDA_CX-5/MAZDA_CX-5_360/ polecam można się jeszcze zapisywać
To jest wielka lipa! Rozlatują się skrzynie biegów.Zwróćcie uwagę jak wchodzą biegi w manualu.