lis 232011
Jest większy od Passata kombi, a mniejszy od VW Tiguan. Ma zwiększony o 30 cm prześwit, aby kierowca nie bał się trudniejszego terenu, zmieniono mu także przedni i tylny zderzak, a przy nadkolach dołożono plastikowe nakładki.
Aby zachować pozory auta terenowego, Volkswagen wyposażył Passata Alltrack w systemy znane ze starszych braci VW Tiguan oraz Touareg. Są to m.in. „Off-Road Driving Programme”, działający podobnie jak reduktor, zmieniając ustawienia dyferencjału, skrzyni DSG, ABS i kontroli trakcji, ułatwiając kierowcy wydostanie się z trudnego terenu. Ciekawostką jest, że auto będzie dostępne również z napędem wyłącznie na przednią oś.
Pod maską swoje miejsce znalazły turbodoładowane silniki – benzynowe 1.8 TSI 160 KM i 2.0 TSI 210 KM oraz wysokoprężne 2.0 TDI 140 i 170 KM.
Premiera odbędzie się podczas Salonu Samochodowego w Tokio Do produkcji i sprzedaży trafi w pierwszej połowie 2012.
Źródło: VW