C-X16 napędzany będzie zamontowanym z przodu 3-litrowym silnikiem V6 ze sprężarką osiągającym 375KM mocy i momencie obrotowym 450Nm. Silnik ten jest zmodyfikowaną wersją 5-litrowej V8 stosowanej już w Jaguarze XFR, XKR i XJ Supersports, wykorzystuje najnowsze rozwiązania technologii bezpośredniego wtrysku i podwójną komorę spalania.
Aby stało się zadość aktualnym trendom tą mocną V6 wsparto silnikiem elektrycznym wytwarzającym 95KM i 235Nm momentu obrotowego. Akumulatory zasilające silnik elektryczny są umiejscowione za siedzeniami. Cały zespół jest dołączony do 8-biegowej skrzyni automatycznej produkcji ZF.
Kierowcy którzy będą prowadzić ten samochód mogą się poczuć jak w bolidzie Formuły 1 gdyż będzie on wyposażony w system odzyskiwania energii kinetycznej podobny do KERS. Na wyświetlaczu widać stopień naładowania systemu – naciśnięcie przycisku „push to pass” wyzwala w czasie do 10s dodatkową moc. Podstawowym zadaniem silnika elektrycznego jest jednak wspomożenie silnika benzynowego celem redukcji zużycia paliwa.
Wg aktualnie dostępnych danych przyśpieszenie nowego Jaguara ma wynosić 4,4s do 100km\h a prędkość maksymalna została ograniczona do „skromnych” 300km\h, natomiast zużycie paliwa ma wynosić średnio 17,5l\100km.
Rozpoczęcia sprzedaży modelu można się spodziewać w przyszłym roku.
Więcej zdjęć w Galerii