Otwierający się automatycznie w ciągu 9 sekund miękki dach można rozłożyć także podczas jazdy, przy prędkości do 30 km/h. Golf Cabriolet dzięki swoim praktycznym zaletom i starannie wykonanemu miękkiemu dachowi jest kabrioletem, którym można jeździć przez cały rok.
Koło się zamyka
Na zakup trzech poprzednich modeli Golfa Cabriolet w latach 1979 ? 2002 zdecydowało się ponad 680.000 kierowców. Nowy Golf Cabriolet ma wszystko co trzeba, aby nawiązać do sukcesów poprzedników. Na pierwszy rzut oka wyróżnia go od nich brak stałego pałąka zabezpieczającego przed skutkami dachowania.
Tę funkcję w 2011 roku pełnią normalnie niewidoczne, wysuwające się w ułamku sekundy zabezpieczenia, chroniące przed skutkami przewrócenia się samochodu podczas wypadku. Przednie i boczne poduszki chroniące głowę i klatkę piersiową (Thorax), poduszka kolanowa kierowcy i ESP również należą do wyposażenia seryjnego.
Wszechstronne auto
Z zamkniętym dachem ten Volkswagen należy do najcichszych kabrioletów, ponadto posiada jedno z najprzestronniejszych wnętrz w swojej klasie oraz bagażnik o pojemności 250 litrów, także przy schowanym dachu. Można spokojnie jechać na urlop z pełnym bagażnikiem i niebem nad głową. Poza tym oparcie tylnej kanapy można złożyć w całości lub częściowo i w ten sposób otrzymać jeszcze więcej miejsca na bagaż.
Maksymalne bezpieczeństwo
Dzięki wysuwającemu się w ułamku sekundy zabezpieczeniu przed skutkami dachowania, wzmocnionej ramie przedniej szyby i licznym dalszym modyfikacjom konstrukcyjnym (m.in. podłoga, progi, tylna belka, drzwi) Golf Cabriolet gwarantuje maksymalne bezpieczeństwo. Dzięki tym zmianom mierzący 4,25 metra długości, 1,78 metra szerokości i 1,42 metra wysokości (z zamkniętym dachem) Golf Cabriolet posiada ekstremalnie sztywne nadwozie.
Wygląd zewnętrzny
Stylistyka Golfa Cabriolet w znacznym stopniu pokrywa się ze stylistyką trójdrzwiowego kuzyna. To co go wyróżnia to zmieniony tył nadwozia, bardziej płaska linia dachu i mocniej pochylona przednia szyba. Ze schowanym dachem sylwetka Golfa Cabriolet jest elegancka i dynamiczna.
Wnętrze
Design i jakość materiałów we wnętrzu Golfa ze składanym dachem jest identyczna, jak w klasycznym Golfie. Taki poziom jakości oferowany jest często tylko w znacznie droższych kabrioletach. Pod względem cech wnętrza typowych dla otwartych nadwozi Golf ? podobnie jak wcześniej Eos ? wyróżnia się od wielu innych samochodów klasy kompaktowej jedną ważną cechą: rama przedniej szyby jest krótka, co potęguje wrażenie jazdy kabrioletem.
Wyposażenie
Golf Cabriolet jest dostępny w jednej linii wyposażenia, podobnie jak Eos, Passat CC, Touareg i Phaeton. Linię tę można indywidualizować różnymi pakietami (m.in. Performance, Design & Style, Komfort, Technik, Pakiet 990), dziewięcioma kolorami lakieru, kilkoma deseniami i kolorami tapicerki oraz 50 pojedynczymi opcjami. Już samo wyposażenie podstawowe jest bardzo bogate. Na zewnątrz należą do niego przyciemniane, diodowe światła tylne, 16-calowe koła z oponami 205 i chromowane listwy w osłonie chłodnicy. We wnętrzu do elementów funkcjonalnych podkreślających wysoki poziom jakości należy w pełni automatyczna obsługa składanego dachu, automatyczna klimatyzacja Climatronic, funkcja Easy-Entry komfortowych przednich foteli z regulacją wysokości, elektrycznie otwierane i zamykane wszystkie okna, aplikacje Chrom- matt, podłokietnik oraz radio RCD210 z czytnikiem MP3 i 4 głośnikami.
Ekologiczne podejście
Zarówno na długie jak i krótkie podróże doskonale nadaje się każdy z 6 oferowanych silników z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem. Dysponują one mocą od 105 KM do 210 KM. Przyjemność sprawiają także pracujące efektywnie dwusprzęgłowe przekładnie (DSG), dostępne dla 4 jednostek napędowych. Jeden silnik benzynowy (TSI) i oba wysokoprężne (TDI) będą oferowane z energooszczędnym pakietem BlueMotion Technology (systemy Start-Stop i odzyskiwania energii podczas hamowania). O tym, jak oszczędny jest nowy Volkswagen Golf Cabriolet świadczy wersja z silnikiem 1.6 TDI o mocy 105 KM z BlueMotion Technology: zużywa on średnio zaledwie 4,4 l/100 km paliwa (117 g/km CO2).
Poniżej zestawienie wszystkich wersji jednostek napędowych debiutujących w 2011 roku:
– 1.2 TSI ? 77 kW/105 KM (6-biegowa przekładnia)
– 1.4 TSI ? 90 kW/122 KM (6-biegowa przekładnia/7-biegowa DSG)
– 1.4 TSI ? 118 kW/160 KM (6-biegowa przekładnia/7-biegowa DSG)
– 2.0 TSI ? 155 kW/210 KM (6-biegowa DSG)
– 1.6 TDI ? 77 kW/105 KM (5-biegowa przekładnia)
– 2.0 TDI ? 103 kW/140 KM (6-biegowa przekładnia/6-biegowa DSG)
Rozwiązania techniczne
Silniki Golfa Cabriolet napędzają przednią oś. Pod względem napędu i zawieszenia Golf z otwieranym dachem wykorzystuje rozwiązania stosowane w klasycznym Golfie. Z przodu montowana jest znana z innych modeli oś z kolumnami McPhersona i stabilizatorem przechyłów. Innowacyjna wielowahaczowa oś tylna zapewnia doskonałe prowadzenie, a układ ESP jest oczywiście standardem nowego Golfa Cabriolet.
Źródło: Volkswagen, Mototarget