Renault Latitude jest oficjalnym samochodem festiwalu w Cannes
Od 11 do 22 maja 2011 r. piękny trzybryłowy sedan Renault Latitude będzie prezentował się przed obiektywami fotoreporterów wożąc aktorów i inne osobistości zaproszone na festiwal.
Duża bryła samochodu ma idealnie zachowane proporcje. Wnętrze Latitude zostało zaprojektowane tak, aby zapewnić pełen komfort i idealne samopoczucie pasażerom. Dzięki układowi napędowemu samochodu długodystansowego, Latitude jest znakomitym pojazdem na długie podróże. Wnętrze gwarantuje komfortową podróż w klasie biznes. Latitude zostało wyposażone w nowatorski system obejmujący dwufunkcyjny jonizator oraz system emitujący zapachy, który gwarantuje czyste, zdrowe powietrze w kabinie, a także fotel kierowcy z wbudowanym układem masażu z 4 trybami pracy.
L?Atelier Renault ? obowiązkowe spotkanie na plaży Majestic 64
L?Atelier Renault na Polach Elizejskich w Paryżu przenosi się do Cannes, na plażę Majestic 64. Codziennie od 10.00 do 18.00 w L?Atelier Renault, niedaleko Pałacu Festiwalowego, będą gościć znane osobistości, ekipy filmowe i przedstawiciele mediów.
Renault i stowarzyszenie Les Toiles Enchantées
Renault wspiera również stowarzyszenie Les Toiles Enchantées, któremu patronuje Alain Chabat. Wypożycza samochody do przewozu sprzętu projekcyjnego oraz członków stowarzyszenia. Dzięki temu dzieci znajdujące się w szpitalach w Cannes i okolicy będą miały okazję uczestniczyć w festiwalu oglądając pokazy filmów.
Renault kocha kino
Historia związków Renault z dziesiątą muzą ma już ponad wiek. Zaczęło się od pierwszego filmu braci Lumiere, w którym wystąpił za kierownicą swojego samochodu typu A Louis Renault i od pierwszych studiów filmowych założonych w Billancourt w latach 1885?1898, niedaleko zakładów Renault.
Renault interesuje się kinem w każdej jego formie. Wspiera różne festiwale i instytucje, takie jak: festiwal w Cannes, Akademia Sztuki i Techniki Filmowej (Académie des Arts et Techniques du Cinéma; nagrody César, Les Nuits en Or du Court Métrage ? przegląd filmów krótkometrażowych), festiwal w Deauville, festiwal w L?Alpe d?Huez, festiwal w Marrakeszu, festiwal w Londynie, festiwal w San Sébastian, festiwal w Valladolid, itd. Na przestrzeni ponad 110 lat tysiące samochodów Renault zawoziły gwiazdy na plan filmowy i festiwalowe czerwone dywany na całym świecie.
Renault bierze również udział w tworzeniu filmów kinowych i programów telewizyjnych we Francji i za granicą, wypożyczając samochody na plan zdjęciowy. Modele Renault biorą udział w spektakularnych scenach samochodowych i komediowych na równi z aktorami. Wystąpiły w tak słynnych filmach, jak: I Bóg stworzył kobietę, Zabójczy widok (z cyklu o Jamesie Bondzie) oraz Goście, goście, a ostatnio Godziny szczytu 3 i Une Affaire d?Etat.
Renault stale angażuje się w przedsięwzięcia filmowe i telewizyjne poprzez stałą współpracę z producentami filmowymi i telewizyjnymi oraz działalność product placement (działalność ta objęła w 2010 r. ponad 150 filmów długo- i krótkometrażowych).
Koncern Renault powstał we Francji ponad 110 lat temu. Od samego początku prowadzi działalność w wielu krajach na całym świecie. Ma ponad 350 zakładów przemysłowych i placówki handlowe w 118 krajach. Zajmuje się projektowaniem, produkcją i sprzedażą szerokiego asortymentu samochodów, poszerzonego w 2011 r. o dostępne dla wszystkich samochody elektryczne, to przykład troski, jaką koncern przywiązuje do ochrony środowiska. Dzięki gamie pojazdów o zerowej emisji* i nowej generacji silników spalinowych Renault pragnie zająć pierwsze miejsce pod względem niskiej emisji CO2. W europejskiej gamie modeli emisja CO2 ma spaść z obecnych 137 g/km do mniej niż 120 g/km w 2013 r., a w 2016 r. nawet poniżej 100 g/km. Cechy, które charakteryzują Renault to: innowacje dostępne dla wszystkich, wysoki poziom jakości produktów i usług oraz unowocześnianie stylistyki.
Obecnie koncern kontynuuje strategię zyskownego wzrostu we współpracy ze swoimi partnerami: Dacią i Renault Samsung Motors. Zatrudnia 121 000 pracowników. Obroty koncernu wyniosły w 2010 r. 38 971 milionów euro, w tym samym roku koncern sprzedał ponad 2,6 mln samochodów.
* podczas eksploatacji
źródło: Renault