Scirocco R-Cup jest najbardziej przyjaznym środowisku markowym pucharem na świecie. Dzięki zasilaniu samochodów biogazem, auta emitują do atmosfery o 80% mniej szkodliwych substancji w porównaniu z samochodami zasilanymi benzyną. O tym jak bardzo popularna na świecie jest ta seria, świadczą wyniki porannych kwalifikacji. Pierwsze miejsce wywalczył Brytyjczyk ? Daniel Lloyd, drugi był Polak – Mateusz Lisowski, trzeci Szwed Ola Nilssin, czwarty Hindus, piąta Dunka, szósty Włoch, siódmy Niemiec i ósmy Amerykanin. Zawodnicy z pierwszej ósemki pochodzą z ośmiu różnych krajów i 3 kontynentów. Adam Gładysz niestety nie może zaliczyć kwalifikacji do udanych, wywalczył jedenaste pole startowe.
Wyścig rozpoczął się przy słonecznej pogodzie, temperatura powietrza wynosiła 26,8 st. Celsjusza. Kibice zgromadzeni na torze oglądali wiele ciekawych pojedynków. Mateusz Lisowski od razu wyprzedził Daniela Lloyda, awansując na pierwsze miejsce i pozycji tej nie oddał aż do mety. Adam Gładysz świetnie rozpoczął, na prostej startowej uporał się z dwoma konkurentami, a na kolejnym okrążeniu wywalczył ósmą pozycję, na której ukończył wyścig. Jako drugi linię mety minął Brytyjczyk Daniel Lloyd.
Wśród legend sportu motorowego najlepiej zaprezentował się były kierowca Formuły 1 i mistrz DTM z 1993 roku Nicola Larini. Dzięki dobrej taktyce korzystania z przycisku Push-to-pass udało mu się wyprzedzić na ostatnich okrążeniach kilku rywali i zająć miejsce na podium. Na piątym miejscu wyścig ukończył Uwe Alzen. Johnny Cecotto startujący z 19 pozycji, linię mety minął jako jedenasty.
Pucharowe Scirocco R wyposażone jest w dwulitrowy silnik turbo zasilany biogazem. Charakterystycznym elementem pucharowego auta jest czerwony przycisk Push-to-pass, dzięki któremu kierowca może podczas wyścigu zwiększyć moc silnika z 225 do 275 KM, aby dokonywać spektakularnych manewrów wyprzedzania na torze. Ponadto wersja przygotowana na sezon 2011 prezentuje się bardzo agresywnie. Wloty powietrza z przodu i na pokrywie silnika umożliwiają lepsze chłodzenie, duży tylni spoiler zapewnia 45 kg dodatkowego docisku na oś tylną i lepszą stabilność podczas jazdy. Dzięki użyciu kilku elementów z włókna węglowego, masa własna pojazdu zredukowana została z 1250 do 1210 kg.
#19 ? Gładysz Adam; kwalifikacje: 11; wyścig 8
?Na starcie zyskałem dwie pozycje, ostatecznie wyścig ukończyłem jako ósmy, punkty jednak zdobyłem za szóstą lokatę, gdyż przede mną linię mety mięło dwóch zawodników startujących gościnnie. Kwalifikacje, które nie ułożyły się po mojej myśli, niestety zaprzepaściły szansę na walkę o zwycięstwo. W wyścigu było jednak dużo walki, utrzymywałem przez cały dystans dobre tempo, z niecierpliwością czekam na kolejną eliminację, która odbędzie się w Austrii w Spielberg na początku czerwca.?
#8 ? Lisowski Mateusz; kwalifikacje: 2; wyścig 1
?Jeżeli ktoś przed rozpoczęciem sezonu powiedziałby mi, że wygram pierwszy wyścig, uznałbym go za szaleńca. O zwycięstwie zadecydował fakt, że bardzo szybko wyprzedziłem Daniela Lloyda. Jestem naturalnie bardzo dumny z tego, że minąłem linię mety przed takimi nazwiskami, jak Nicola Larini, Johnny Cocetto czy Kurt Thiim.?
Kalendarz Scirocco R-Cup 2011
29.04 – 30.04 Hockenheim (D)
03.06 – 05.06 Spielberg (A)*
17.06 – 18.06 EuroSpeedway (D)
01.07 – 02.07 Norisring (D)
05.08 – 06.08 Nürburgring (D)
02.09 – 04.09 Brands Hatch (GB)
16.09 – 18.09 Oschersleben (D)*
21.10 – 22.10 Hockenheim (D)
* dwa wyścigi w jeden weekend
źródło: VW