Tajemniczy pracownik BMW skomentował również pogłoski odnośnie wersji M5 z długim rozstawem osi przeznaczonej na rynek chiński. ?Platforma z długim rozstawem osi jest zarezerwowana wyłącznie dla standardowych wersji serii 5 sprzedawanych w Chinach. Nie planujemy obecnie ?długiej? M-piątki?.
Pod maską nowego BMW M5 zadebiutuje jednostka V8 twin-turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Według nieoficjalnych informacji motor ten będzie rozwijał około 560 KM. Do przeniesienia napędu prawdopodobnie posłuży automatyczna, siedmiobiegowa przekładnia dwusprzęgłowa. Nieoficjalne źródła informują także, iż w ofercie pojawi się manualna przekładnia o 6 przełożeniach. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h będzie trwało około 4,7 sekundy, podczas gdy prędkość maksymalna zostanie tradycyjnie ograniczona do 250 km/h.
Koncern zapewnia, że nowe M5 będzie przynajmniej o 25 procent bardziej wydajne paliwowo od poprzednika. Zmniejszenie zużycia paliwa to zasługa zastosowania m.in. systemu stop-start oraz układu odzyskiwania energii z hamowania.
źródło: wł