kwi 162011
 

Mistrz świata Formuły 1 Sebastian Vettel, mistrz rajdowy Carlos Sainz, mistrz DTM Kurt Thiim czy też legenda wyścigów Le-Mans Frank Biela ? to wybitni kierowcy, którzy w 2010 roku ścigali sie pucharowym Volkswagenem Scirocco R. Po ubiegłorocznym sukcesie, Volkswagen ponownie zaprosił do wyścigów w 2011 roku legendy sportów motorowych oraz najbardziej utalentowanych i wybitnych kierowców. Spektakularny, ekologiczny markowy puchar Volkswagena obejmuje osiem imprez z dziesięcioma wyścigami.

W marcu Volkswagen Motorsport zorganizował dla zawodników pucharu Scirocco R obóz kondycyjny, który trwał 5 dni i składał się z różnorodnych modułów treningowych. Wytrzymałość, koordynacja i szybkość reakcji zawodników muszą być perfekcyjnie dopracowane, jeżeli chcą oni konkurować z najlepszymi na torze. Obóz był bardzo ważną częścią przygotowań do nowego sezonu oraz bodźcem dla uczestników do jeszcze większego zaangażowania podczas indywidualnych, niezależnych treningów.

Niespełna miesiąc później, na torze Oschersleben, przeprowadzono pierwsze w tym roku treningi. Pierwszego dnia odbyły się 4 sesje treningowe, w każdej z nich w pierwszej trójce znalazł się jeden z Polaków. Pierwszą i trzecią serię wygrał Adam Gładysz, czwartą Mateusz Lisowski. Drugiego dnia zawodnicy na tor wyjechali trzykrotnie.

?Jestem zadowolony z testów Scirocco R-Cup na torze Oschersleben? – powiedział Adam Gładysz. ?Pierwszego dnia wygrałem dwie sesje treningowe, a w pozostałych dwóch mieściłem się w czołowej czwórce. W drugim dniu testów, wraz z moim zespołem, testowaliśmy kilka konfiguracji ustawień oraz różne schematy użycia systemu „Push to Pass”, stąd trochę gorsze czasy. Chciałbym pogratulować udanych testów Mateuszowi Lisowskiemu.? – dodał Adam Gładysz, zawodnik reprezentujący importera Volkswagena w Polsce.

Treningi do udanych może zaliczyć także drugi z Polaków ? debiutujący w Pucharze Scirocco R Mateusz Lisowski, który odnotowywał najlepsze czasy podczas drugiego dnia testów.

Pucharowe Scirocco R wyposażone jest w dwulitrowy silnik turbo, osiąga moc do 202 kW (275 KM), emitując przy tym o 80% mniej CO2 w porównaniu z samochodem benzynowym, dzięki zastosowaniu biogazu jako paliwa. Kolejnym charakterystycznym elementem pucharowego auta jest czerwony przycisk Push-to-pass, dzięki któremu kierowca może podczas wyścigu zwiększyć moc silnika z 225 do 275 KM, aby dokonywać spektakularnych manewrów wyprzedzania na torze. Ponadto nowa wersja charakteryzuje się wyraźnie agresywnym wyglądem zewnętrznym. Wloty powietrza z przodu i na pokrywie silnika umożliwiają lepsze chłodzenie, duży tylni spoiler zapewnia 45 kg dodatkowego docisku na oś tylną i lepszą stabilność podczas jazdy. Dzięki użyciu kilku elementów z włókna węglowego, masa własna pojazdu zredukowana została z 1250 do 1210 kg, a środek ciężkości obniżony.

W sobotę 30 kwietnia zawodnicy ustawią się po raz pierwszy na polach startowych do inauguracyjnego wyścigu w sezonie 2011, który zostanie rozegrany na torze Formuły 1 w Hockenheim.

Kalendarz Scirocco R-Cup 2011

29.04 – 30.04 Hockenheim (D)

03.06 – 05.06 Spielberg (A)*

17.06 – 18.06 EuroSpeedway (D)

01.07 – 02.07 Norisring (D)

05.08 – 06.08 Nürburgring (D)

02.09 – 04.09 Brands Hatch (GB)

16.09 – 18.09 Oschersleben (D)*

21.10 – 22.10 Hockenheim (D)

* dwa wyścigi w jeden weekend

źródło: VW

 Posted by at 17:24

 Leave a Reply

(wymagane)

(wymagane)

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>