gru 162010
 

Jaguar bardzo potrzebuje takiego samochodu w swojej gamie modelowej, stąd też firma cały czas rozważa możliwość powołania projektu do życia, mimo problemów z rozwojem turbiny gazowej.

Szef Jaguara i Land Rovera Carl-Peter Forster jak najbardziej popiera ideę wprowadzania C-X75 do produkcji, jednak zastanawia się, czy posunięcie to ma swoje uzasadnienie ekonomiczne. Jaguar już wcześniej wspominał o możliwości wyprodukowania krótkiej serii około 1000-2000 egzemplarzy C-X75. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że samochód trafi ostatecznie do produkcji z bardziej konwencjonalną jednostką napędową (benzynową lub hybrydową) lub też Jaguar zacznie myśleć o zupełnie nowym koncepcie samochodu sportowego.

C-X75 jest napędzany czterema w pełni elektrycznymi silnikami, dzięki czemu ma zerową emisję spalin z rury wydechowej. 6-godzinne ładowanie umożliwia mu pokonanie dystansu do 110 km. Jaguar C-X75 poza czterema elektrycznymi silnikami, ma także dwie turbiny ? każdą o mocy 96 KM ? spalające naturalny gaz, olej napędowy, biopaliwo lub LPG. Turbiny służą jako generatory, gdy baterie do silników stracą moc i wydłużają zasięg samochodu do 900 km.

Każdy silnik waży zaledwie 50 kg, ale produkuje 145kW (195 KM) mocy i zadziwiający łączny moment obrotowy 1600 Nm i moc aż 780 KM. Supersamochód Jaguara rozpędza się od 0 do 100 km/h w jedyne 3,4 sekundy, a 300 km/h osiąga w 15,7 sekundy, czyli aż o 1,2 sekundy szybciej niż Bugatti Veyron!

źródło: Jaguar / Moto Target

 Leave a Reply

(wymagane)

(wymagane)

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>