mar 052012
 

Nowe studium stylistyczne łączy sportowy wygląd z ekonomicznym ale również mocnym silnikiem wysokoprężnym V6 3,0 CRD MultiJet II. Ekskluzywna kombinacja 20-calowych obręczy kół w błyszczącej czerni, charakterystycznych akcentów stylistycznych i czarnych elementów nadwozia. Potężny lecz oszczędny 3,0-litrowy turbodiesel V-6 MultiJet II o mocy 241 KM i momencie 550 Nm.

Tegoroczny 82. Salon Samochodowy w Genewie jest sceną europejskiej premiery wersji przedprodukcyjnej nowego konceptu sportowego Jeepa Grand Cherokee, traktowanej jako próba eksploracji potencjału stylistycznego tkwiącego we flagowym pojeździe marki Jeep. Tym razem unikalna w swej formie bryła karoserii Grand Cherokee zyskała charakterystyczne akcenty stylistyczne uzupełnione kolorystyką czerni ‚Black’. Efektem prac designerów jest niezwykły i prowokujący, nowy Jeep Grand Cherokee, łączący ekskluzywność i sportowy styl z mocą i ekonomią 3,0-litrowego turbodiesla V-6 MultiJet II.

Jeep Grand Cherokee

Podłużne czarne listwy dachowe zamiast dotychczasowych relingów pozwoliły wizualnie wysmuklić nadwozie przedprodukcyjnego konceptu Grand Cherokee. Oprawa grila ma kolor fortepianowej czerni i kontrastuje z metalizowanym wypełnieniem siatką Platinum Chrome. Sportowego sznytu dodają czarne obramowanie reflektorów i ciemne szyby, a charakterystycznego wyglądu dopełnia platynowo-chromowy, podłużny insert w dolnej części pasa przedniego. O zdecydowanym sportowym charakterze świadczą 20-calowe obręcze kół z czarnego aluminium oraz para chromowanych na czarno końcówek wydechu poniżej zderzaka tylnego. Czarna listwa łącząca lampy tylne kontynuuje niejako mroczny motyw ‚blacked-out’ kolorystyki nadwozia.

Jeep Grand Cherokee

Wnętrze produkcyjnego konceptu Grand Cherokee zostało wzbogacone o skórzane, perforowane obszycie elektrycznie podgrzewanej kierownicy oraz wentylowane fotele, tapicerowane skórą Nappa z zamszowymi wstawkami. Deskę rozdzielczą i skórzane panele drzwi urozmaicają akcenty karbonowe, które łącznie z metalizowanymi nakładkami pedałów hamulca i przyspieszenia tworzą sportowy klimat wystroju kabiny pojazdu.
Nowy Jeep Grand Cherokee napędzany jest ekonomicznym 3,0-litrowym turbodieslem V6 wyposażonym w system wtrysku nowej generacji o ciśnieniu roboczym 1800 bar i technologię MultiJet II konstrukcji Fiat Powertrain. Silnik ten rozwija moc 177 kW (241 KM) przy 4000 obr/min oraz moment 550 Nm przy 1800-2800 obr/min i współpracuje z pięciostopniową przekładnią automatyczną z systemem manualnego sterowania Electronic Range Select (ERS).
Wyposażeniem standardowym nowego, przedprodukcyjnego Grand Cherokee jest zaawansowany układ napędu 4×4 Quadra-Trac II® z systemem kontroli trakcji przy pomocy hamulców (BTCS), zapewniającym znakomite własności trakcyjne na drodze i w terenie. Dwustopniowa skrzynka rozdzielcza systemu „zbiera” sygnały z różnych czujników pojazdu aby możliwie niezwłocznie wykrywać i przeciwdziałać poślizgowi kół. Układ Throttle Anticipate z kolei – rejestruje szybkie ruchy pedału przyspieszenia przy ruszaniu z miejsca pod kątem zwiększenia trakcji, zanim nastąpi utrata przyczepności. W momencie wykrycia poślizgu kół – nawet 100 procent dostępnego momentu obrotowego może być przekazywane na oś z najlepszą trakcja. Jazdę w warunkach terenowych wspomagają systemy – kontroli zjazdu Hill Descent Control oraz ułatwiający ruszanie na wzniesieniu Hill Start Assist.

Jeep Grand Cherokee

Pokładowe wyposażenie komfortowo i multimedialne wykorzystuje najnowocześniejsze technologie, które pozwalają każdą podróż przekształcić w niekończącą się przyjemność. Standardowy system multimedialny UConnect® z nawigacją obejmuje 6,5-calowy ekran dotykowy, dysk twardy o pojemności 30 GB i porty USB/AUX, odtwarzacz DVD oraz aktywowany głosowo system komunikacji bezprzewodowej Bluetooth Uconnect Phone.

Do wyposażenia seryjnego należy także 19-głośnikowy system nagłośnienia typu ‚surround sound’ klasy Premium z 32-woltowym układem TPS (Tracking Power Supply) i 12-kanałowym wzmacniaczem o mocy 825 watów firmy Harman Kardon®. System ten zapewnia wyjątkową akustykę wielowymiarowego dźwięku najwyższej jakości dla wszystkich pasażerów pojazdu.
Prezentowana w Genewie wersja produkcyjna nowego konceptu flagowego modelu marki Jeep wyposażona jest w szereg zaawansowanych systemów bezpieczeństwa stanowiących nieodłączną część jego DNA. Oprócz elementów standardowych w postaci systemu elektronicznej stabilizacji toru jazdy (ESC) i zapobiegania wywróceniu się pojazdu (ERM), ABS z kalibracją terenową, systemu kontroli trakcji przy pomocy hamulców (BTCS) i siedmiu poduszek powietrznych (czołowe, boczne fotelowe i pełnowymiarowe kurtynowe dla obu rzędów siedzeń), wyposażenie nowego konceptu obejmuje także systemy klasy Premium: adaptacyjny tempomat, system ostrzegający o zagrożeniu najechania na poprzedzający pojazd oraz monitorowanie martwych pól widzenia wraz z detektorem ruchu przecinającego drogę cofania.

Działanie tych systemów jest następujące:

Tempomat adaptacyjny (ACC): zmniejsza ustawioną na tempomacie prędkość w przypadku zbliżania się do innego pojazdu na tym samym pasie ruchu lub przy zajechaniu drogi. Gdy poprzedzający pojazd przyspieszy lub zmieni pas ruchu ACC powraca do poprzednio ustawionej prędkości.

Ostrzeżenie o zagrożeniu najechania na poprzedzający pojazd (FCW): system ten wykorzystuje czujniki radarowe aby ostrzec kierowcę o za szybkim zbliżaniu się do poprzedzającego pojazdu, umożliwiając podjęcie odpowiedniego działania celem uniknięcia kolizji.

Monitorowanie martwych pól widzenia (BSM): wykorzystuje szerokopasmowe czujniki radarowe do wykrywania obiektów w martwych polach widzenia kierowcy podczas zmiany pasa ruchu oraz wyprzedzania innych pojazdów i przez inne pojazdy. Obecność niewidocznych dla kierowcy pojazdów sygnalizowana jest podświetleniem ikonki w bocznych lusterkach oraz sygnałem dźwiękowym.

System detekcji obiektów na drodze cofania (RCP): system ten działa po załączeniu biegu wstecznego i przy pomocy podświetlanych ikonek w bocznych lusterkach oraz sygnału dźwiękowego – ostrzega kierowcę o zbliżaniu się obiektów przecinających drogę cofania.

Źródło: Fiat

 Leave a Reply

(wymagane)

(wymagane)

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>