lut 142012
 
Jeszcze szybszy, jeszcze mocniejszy, jeszcze bardziej dynamiczny. Audi TT RS plus pojawi się na rynku już wiosną. Zarówno wersja Coupé, jak i Roadster, zachwyca niezwykłymi osiągami. Pięciocylindrowy silnik turbo o mocy zwiększonej do 265 kW (360 KM), pozwala osiągnąć maksymalną prędkość 280 km/h.

Audi TT RS plus

Piękny Audi TT RS plus

Źródłem napędu jest 2,5-litrowy turbodoładowany silnik TFSI z wtryskiem bezpośrednim, generujący od poprzednika o 15 kW (20 KM) więcej mocy. Moment obrotowy wynosi 465 Nm., więcej o 15 Nm. Za przenoszenie mocy odpowiedzialna jest sześciobiegowa manualna skrzynia biegów lub błyskawicznie zmieniająca przełożenia siedmiobiegowa przekładnia S-tronic. Dwusprzęgłowa skrzynia biegów wyposażona jest w funkcję Launch Control, która optymalizuje przyspieszenie ze startu zatrzymanego. Stały napęd na cztery koła quattro, działający w oparciu o sprzęgło wielopłytkowe, pewnie przenosi moc silnika na jezdnię.

Audi TT RS plus

Audi TT RS plus - silnik

Model Coupé wyposażony w przekładnię S tronic, rozpędza się od zera do 100 km/h w 4,1 sekundy (z manualną skrzynią biegów 4,3 sek.).Z tym samym zadaniem Roadster radzi sobie w 4,2 sekundy (z przekładnią manualną 4,4 sek.). We wszystkich wariantach, prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 280 km/h. Model Coupé ze skrzynią S tronic spala średnio 8,5 litra paliwa na 100 km, Roadster 8,6 litra.

Audi TT RS plus

Audi TT RS plus

Tak świetne wyniki zużycia paliwa osiągnięto nie tylko dzięki licznym rozwiązaniom na rzecz efektywności, ale przede wszystkim dzięki lekkim nadwoziom – Audi Space Frame (ASF); wykorzystując w przedniej części nadwozia aluminium, w tylnej – stalową blachę. Coupé wyposażone w przekładnię manualną oraz napęd quattro, waży tylko 1.450 kg.

Audi TT RS plus

Audi TT RS plus - felgi

Samochód jest wyposażony w wysokowydajny układ hamulcowy, który może w każdej chwili stawić czoła mocy silnika. Na przedniej osi zamontowano czterotłokowe zaciski wraz z perforowanymi tarczami hamulcowymi. Audi TT RS plus porusza się na 19-calowych, pięcioramiennych obręczach polakierowanych na czarno, czerwone krawędzie dodają im charakteru. Opony mają rozmiar 255/35. Opcjonalnie dostępny jest system regulacji amortyzatorów Audi magnetic ride. Duży, montowany na stałe spojler zwiększa docisk osi tylnej.

Audi TT RS plus

Audi TT RS plus - lampy i grill

Kolejnym elementem wyróżniającym Audi TT RS Plus jest osłona chłodnicy „singleframe”. Siatka w kształcie rombów utrzymana jest w kolorze połyskującego antracytu, natomiast rama – matowego aluminium. Obudowy lusterek zewnętrznych wykonane są z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP). Podwójny, sportowy układ wydechowy z klapą modulującą brzmienie silnika, zwieńczony jest owalnymi czarnymi końcówkami rur wydechowych. Pakiet stylistyczny Carbon nadaje komorze silnika bardziej wyrafinowany wygląd, dźwignia manualnej lub automatycznej skrzyni biegów została ozdobiona dekoracyjnym pierścieniem w kolorze aluminium oraz emblematem TT RS plus.

Audi TT RS plus

Audi TT RS plus


Audi TT RS plus - kokpit

Audi TT RS plus - kokpit


Audi TT RS plus - fotele

Audi TT RS plus - fotele

Źródło: Audi

 Leave a Reply

(wymagane)

(wymagane)

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>