sty 092012
 
W 2005 w trakcie North American International Show prezentując nowego Beetle Volkswagen wprowadził do słownika motoryzacji nowe pojęcie „Ragster”. Powstało ono z kompilacji słów ragtop oraz speedster i określało koncepcję New Beetle z nisko poprowadzoną linią dachu przypominającą amerykańskie hot-rody utworzoną poprzez zdejmowany dach z tkaniny (ragtop).

VW E-Bugster

VW E-Bugster

Dziś ta koncepcja powraca w postaci zaprezentowanego na Detroit Motor Show konceptu samochodu E-Bugster. „E” znaczy elektryczny, „Bug” tak nazywają Beetle amerykanie, „ster” od speedster.
E-Bugster to coupe na wielkich 19” felgach, o obniżonej linii dachu, czarnym wąskim przednim słupku i bardzo szerokim tylnym. Obniżenie linii dachu o 7,4 cm spowodowało, iż samochód stał się bardziej elegancki i lekki.

VW E-Bugster

VW E-Bugster

Do napędu ma służyć 114 konny silnik elektryczny zasilany przez zamontowany w bagażniku akumulator litowo-jonowy. Zasięg pojazdu pomiędzy ładowaniami wynosi 160 km. Akumulator można ładować poprzez wtyczkę umieszczoną pod logo VW, napięciem 120V i 240 V. Stosując program szybkiego ładowania już po 30 minutach można mieć do dyspozycji 80% pojemności akumulatora. Układ napędowy jest rozwojowy, gdyż w połączeniu z systemem Blue-e-motion można uzyskać duży zasięg przy minimalnym wpływie na środowisko. Czekamy na więcej.

 Leave a Reply

(wymagane)

(wymagane)

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>