paź 112011
 

Citroen wprowadza do oferty nowy model serii DS. Po DS3 i DS4 w sprzedaży pojawi się flagowy model firmy, crossover DS5.

Trudno określić jego bezpośrednich rywali, ale na pewno model DS5 jest alternatywą dla Audi A4 Avant, tylko czy nie jest zbyt ekscentryczny?

citroen-ds5 listwy

Kwestia gustu. Redakcja będąca miłośnikami marki jest zachwycona linią nadwozia, chromowanymi listwami biegnącymi od reflektorów do słupków i przetłoczeniami w zderzaku w kształcie litery „C” mieszczącymi światła przeciwmgielne, kierunku i wlot powietrza. Jest pewne, że kultywując tradycję pierwszego DS Citroen nie stworzył auta mdłego i bezbarwnego (jak Audi, BMW…).

DS5 jest o 30 cm krótszy niż Ford Mondeo Estate, ale zapewnia sporo miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu. Jedynym mankamentem wydaje się być tylko odległość od podsufitki, która dla wyższych pasażerów na tylnych siedzeniach może być problemem. Pojemność bagażnika jest porównywalna z BMW serii 3 Touring i wynosi 465 litrów.

DS5 kokpit

Wnętrze jest równie innowacyjne jak nadwozie. Kilka dni wcześniej opisywaliśmy samochód koncepcyjny Volvo Concept You, w którym wszystkie przyciski i pokrętła zastąpiono wyświetlaczami dotykowymi. W DS5 jest na odwrót – ilość gałek, przycisków i guziczków wydaje się być przytłaczająca, ale mamy nadzieję że nie zapomniano o ergonomii i ich rozmieszczenie jest sensowne.

Ciekawie wyglądają siedzenia, których część środkowa przypomina pasek od zegarka, a siedzenie kierowcy jest wyżej aby mieć dobry widok na zewnątrz.
Zanim przejdziemy do najważniejszej nowinki proponowanej przez Citroena trzeba wspomnieć iż DS5 jest samochodem bezpiecznym. Uzyskując 5 gwiazdek w testach Euro NCAP i 97% punktów potwierdził swoje wzorcowe właściwości jezdne i bezpieczeństwo. Jest to możliwe dzięki wykorzystaniu elektronicznego rozdzielacza siły hamowania, wspomagania nagłego hamowania, Inteligentnego Systemu Kontroli Trakcji, czy zastosowaniu reflektorów z funkcją statycznego doświetlenia zakrętów.

DS5 grill

Zastosowane tylko w tym modelu technologie spod znaku Créative Technologie takie jak:
– alarm niezamierzonego przekroczenia linii nowej generacji, który „czyta” drogę dzięki kamerze i ostrzega kierowcę przed zjechaniem ze swojego pasa
– automatyczne światła drogowe, które po analizie obrazu dokonanej przez tą samą kamerę włączają się lub wyłączają w zależności od natężenia światła i od ruchu na drodze
– kolorowy Head up Display– wyświetla w polu widzenia kierowcy najważniejsze informacje takie jak prędkość, dane z regulatora/ogranicznika prędkości lub nawigacji
– system CITROËN eTouch który automatycznie lub z inicjatywy pasażerów nawiązuje połączenie ze służbami ratowniczymi lub platformą assistance, dzięki wbudowanej karcie SIM (usługa bezpłatna i dostępna 24/24 7/7), gwarantując precyzyjną lokalizację samochodu i szybką interwencję odpowiednich służb w razie wypadku lub awarii potwierdzają dążenie firmy do innowacji przy jednoczesnym zapewnieniu maksimum bezpieczeństwa.

DS5 hybrid4

Do napędu DS5 zastosowano 2 jednostki diesel’a – 1,6l i 2,0l o mocach odpowiednio 109KM i 163KM, oraz benzynowe 1,6l z turbiną uzyskujące 153KM i 197KM. Ale największą nowością jest pierwszy układ hybrydowy produkcji Citroena Hybrid4, w którym silnik 2,0Hdi przekazuje napęd na koła przednie, a silnik elektryczny o mocy 37KM napędza koła tylne. Diesel Hybrid4, łączy wysokie osiągi (200 KM, napęd na 4 koła) z obniżeniem poziomu emisji CO2 (99 g/km). Połączenie dwóch napędów w trybie Sport pozwala na przyśpieszenie od 0 do 100 km\h w czasie 8,6s.

DS5 hybrid

W trybie ZEV czyli tylko przy zastosowaniu energii elektrycznej można przejechać ponad 5 km z prędkością 65 km\h, natomiast w trybie automatycznym gdy komputer samodzielnie przełącza pomiędzy rodzajami napędu zużycie paliwa wynosi poniżej 4l\100 km.
Produkcja i sprzedaż modelu DS5 rozpocznie się pod koniec 2011 r. – czekamy.

 Leave a Reply

(wymagane)

(wymagane)

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>