maj 202011
 

W kwietniu firma BMW Group po raz kolejny zanotowała znaczny wzrost sprzedaży. Łącznie nabywców znalazło 137 183 pojazdów BMW, MINI oraz Rolls Royce (w roku ubiegłym 116 386/ +17,9%). W tym roku na koniec kwietnia firma BMW Group osiągnęła najwyższą wartość sprzedaży na poziomie 519 944 pojazdów (w roku ubiegłym: 432 016), co oznacza zwyżkę o 20,4%.

Ian Robertson, członek zarządu BMW AG odpowiedzialny za sprzedaż i marketing, powiedział: ?W kwietniu, dzięki pozytywnej koniunkturze na rynku, firmie udało się wypracować znaczny wzrost o wartości 18%. Zrównoważoną zwyżkę sprzedaży w skali globalnej zaobserwować można było praktycznie na wszystkich rynkach i we wszystkich regionach świata. Niemcy, USA oraz Chiny nadal otwierają listę naszych największych rynków zbytu. Jednak dało się również zauważyć imponujący wzrost na nowych, dynamicznie rozwijających się rynkach Brazylii, Rosji, Indii, Korei oraz Turcji, czy tzw. państw BRIKT. Jesteśmy obecnie na najlepsze drodze do wypracowania łącznego wolumenu sprzedaży za rok 2011 o wartości znacznie przekraczającej 1,5 miliona sztuk, co oznacza rekord wszechczasów, na który złożą się również indywidualne rekordy sprzedaży pobite przez marki BMW, MINI oraz Rolls-Royce?.

W kwietniu wolumeny sprzedaży marki BMW wzrosły o 14,8% do wartości 113 078 pojazdów (w roku ubiegłym 98 488). Porównując miesiąc do miesiąca ubiegłego roku wyniki sprzedaży pojazdów marki BMW w kwietniu 2011 roku były o 19,2% wyższe niż w roku ubiegłym i wyniosły 434 257 sztuk (364 307).

Nowy model BMW X3 zachował wyraźną tendencję wzrostową, a w kwietniu sprzedaż poszybowała w górę o 140% do wartości 9 902 sztuk (w roku ubiegłym 4 126). Pozostałe modele z rodziny BMW X również notowały bardzo dobre wyniki. Wysokie tempo wzrostu utrzymał model BMW X1, który w kwietniu sprzedany został łącznie w ilości 10 846 sztuk (+34,3%). Jednocześnie sprzedaż dużych modeli BMW X5 / X6 wzrosła o 12,7% porównując rok do roku (11 730/ w roku ubiegłym: 10 406). Tym samym modele z rodziny X stanowią 28,7% wszystkich produktów marki BMW. Na wysokim poziomie utrzymywał się również popyt na nowe BMW serii 5. W kwietniu sprzedano 24 944 egzemplarzy (+98,5%) BMW serii 5, dzięki czemu model ten pozostaje wyraźnym liderem swojego segmentu.

Marka MINI również miała bardzo udany miesiąc. Sprzedaż wzrosła do 23 839 sztuk (w roku ubiegłym 17 719), co oznacza wzrost o 34,5% w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku. W Chinach (1 400/ +89,2%), Korei Południowej (300/ +130,8%) oraz Rosji (165/ +283,7%) odnotowano trójcyfrowy procentowy wzrost sprzedaży. Liczba sprzedanych do kwietnia tego roku pojazdów marki MINI wzrosła do 84 698 egzemplarzy (w roku ubiegłym 67 251/ +25,9%).

Również marka Rolls-Royce utrzymała wzrostową tendencję sprzedaży. Do końca kwietnia bieżącego roku firma zwiększyła sprzedaż do 989 sztuk (w roku ubiegłym 458/ +115,9%). W omawianym miesiącu nowych nabywców znalazło 266 pojazdów (w roku ubiegłym 179/ +48,6%).

W kwietniu koncern BMW Group zanotował znaczny wzrost sprzedaży detalicznej praktycznie na wszystkich rynkach. W Europie sprzedaż wzrosła o 7.5% osiągając wartość 69 398 sztuk (w roku ubiegłym 64 578). Na rynku niemieckim zarejestrowano 25 639 nowych pojazdów koncernu BMW Group (w roku ubiegłym 25 580/ +0,2%). Po pierwszych czterech miesiącach roku modele BMW serii 5 oraz BMW serii 7 liderują w swoich segmentach. Na rynku niemieckim świetne informacje napływają również od instytucji ADAC zajmującej się m.in. tworzeniem rankingów niezawodności. Modele BMW X3, BMW serii 1 oraz MINI zajęły pierwsze miejsca w swoich kategoriach, a modele BMW serii 5 oraz BMW serii 3 uplasowały się w pierwszej trójce. Dzięki tym rezultatom firma BMW Group prześcignęła wszystkich pozostałych producentów samochodów w Niemczech. Również na kontynencie amerykańskim utrzymało się dynamiczne tempo wzrostu sprzedaży (31 491 sztuk/ +18%). USA to dla firmy BMW Group największy, indywidualny rynek zbytu, który odpowiada za 18,4% sprzedaży całkowitej koncernu (25 247 pojazdów w kwietniu). W omawianym miesiącu również na rynkach azjatyckich zanotowano wzrost (31 803 sztuk/ +54,2%). W samych tylko Chinach (kontynentalnych) nabywców znalazło około 20 800 sztuk nowych modeli BMW oraz MINI (w roku ubiegłym 12 440 sztuk/ +67,2%).

W czwartym kolejnym miesiącu firma BMW Motorrad znacznie przekroczyła rekordowe notowania sprzedaży z zeszłego roku. Mimo utrzymującej się na rynku, niesprzyjającej koniunktury globalna wartość sprzedaży wzrosła w kwietniu o 5% do 13 072 sztuk. Do końca kwietnia 2011 roku na całym świecie nabywców znalazło łącznie 36 181 sztuk jednośladów marki BMW. Porównując rok do roku oznacza to wzrost o 8,7%. W czterech pierwszych miesiącach roku firma Husqvarna Motorcycles sprzedała 2 543 sztuk jednośladów (+11,5%), z czego w kwietniu sprzedano 603 egzemplarze (-6,1%).

BMW Group Polska utrzymuje nadal wysoką sprzedaż pomimo braku tzw.?kratki?, dzięki przede wszystkim takim modelom jak BMW X3, seria 5, BMW X1 i X6. Z końcem kwietnia sprzedaż osiągnęła ten sam poziom co w zeszłym roku. Według danych Samaru firma zajmuje obecnie drugie po Volvo miejsce w sprzedaży segmentu Premium w Polsce przy spadku sprzedaży konkurencji. MINI przezywa boom w Polsce szczególnie dzięki cieszącemu się dużą popularnością MINI Countryman z napędem All 4. Sprzedaż aut MINI z końcem kwietnia wzrosła o prawie 54% w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Grupa BMW ? BMW, MINI oraz Rolls-Royce ? należy do producentów samochodów i motocykli premium, którzy odnoszą największe sukcesy. Jako międzynarodowe konsorcjum, grupa kieruje 24 zakładami produkcyjnymi w 13 krajach i posiada ogólnoświatową sieć sprzedaży w ponad 140 państwach.

W roku podatkowym 2010, Grupa BMW sprzedała na całym świecie ponad 1,46 miliona samochodów oraz ponad 110 000 jednośladów. Zysk przed opodatkowaniem wyniósł w 2010 roku 4,8 miliarda euro, a dochód 60,5 miliarda euro. Na dzień 31.12.2010 firma zatrudniała około 95 500 osób na całym świecie. Sukces Grupy BMW od zawsze polegał na długoterminowej strategii i odpowiedzialnym działaniu. Rozsądna polityka ekologiczna i społecznościowa przez cały łańcuch wartości produktu, odpowiedzialność za produkt oraz zaangażowanie w ochronę zasobów naturalnych to integralna część strategii korporacyjnej firmy. Od sześciu lat Grupa BMW jest liderem przemysłu motoryzacyjnego w rankingu Dow Jones Sustainability Index.

źródło: BMW

 Posted by at 15:52  Tagged with:

 Leave a Reply

(wymagane)

(wymagane)

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>