maj 062011
 

312 600 samochodów przekazanych klientom (2010: 264 017) oznacza wzrost sprzedaży Audi w pierwszych trzech miesiącach o 18,4 procent w porównaniu z rokiem 2010. Przedsiębiorstwo odnotowało również we wszystkich regionach dwucyfrowy wzrost sprzedaży.

W porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku w pierwszym kwartale 2011 koncern Audi zwiększył swoje przychody ze sprzedaży o 27,3 procent do 10 514 mln euro (2010: 8,260). Jednocześnie firma dzięki szerszej ofercie modeli, a także dzięki konsekwentnej optymalizacji procesów i kosztów ponad dwukrotnie zwiększyła swój wynik operacyjny 1 115 mln euro (2010: 478).

?Rezultaty te pokazują, że nasza jakościowa strategia wzrostu przynosi efekty? ? oświadczył Axel Strobek, Członek Zarządu AUDI AG ds. finansowych i organizacyjnych. Dzięki sprawnej polityce rynkowej operacyjny wskaźnik rentowności sprzedaży 10,6 procent (2010: 5,8) nawiązuje do równie dobrych wyników z trzeciego i czwartego kwartału 2010 roku. Tak dobre rezultaty podbudowują wysoką dochodowość koncernu Audi.

Kierownictwo finansowe AUDI AG potwierdza swoje cele na ten rok: ? W 2011 roku zamierzamy sprzedać ponad 1,2 miliona aut z czterema pierścieniami i zwiększyć obrót oraz wynik operacyjny w porównaniu do ubiegłego roku. Wciąż jednak pewne ryzyko stanowi wysoka zmienność kursu ważnych dla nas walut, a także rozwój cen kluczowych surowców?.

Swoje doskonałe wyniki firma zawdzięcza między innymi ubiegłorocznej ofensywie modeli. Model flagowy A8 oraz A7 Sportback i Audi A1 przyczyniły się do wzrostu sprzedaży w rekordowym roku 2010. Także w pierwszym kwartale 2011 modele te cieszyły się dużym zainteresowaniem klientów.

W tym roku Audi zwiększy jeszcze atrakcyjność portfolio swoich produktów. Nowe A6 trafiło już do salonów dealerskich. W drugiej połowie roku na rynku pojawi się także Audi A6 Avant, które z pewnością będzie miało swój udział w osiągnięciu rekordowych wyników sprzedaży. Wraz z zaprezentowanym pod koniec kwietnia w Szanghaju modelem Q3 Audi wkracza do nowego segmentu na rynku. SUV klasy Premium w kompaktowym formacie jest nowym członkiem odnoszącej sukcesy rodziny modeli Q i już w czerwcu będzie dostępny w przedsprzedaży.

Do 2015 roku koncernu Audi planuje inwestycje o wartości ponad 11 mld euro. Z tej sumy ponad 9,5 miliarda zostanie przeznaczone na rozwój nowych produktów i technologii przyszłości takich jak napęd hybrydowy i elektryczny. Model Audi Q5 hybrid Quatro wyraża Przewagę dzięki technice marki Audi w sportowym SUVie. Pierwszy, produkowany seryjnie, hybrydowy model z czterema pierścieniami na masce pojawi się w salonach dealerskich pod koniec tego roku.

źródło: Audi

 Posted by at 17:16  Tagged with:

 Leave a Reply

(wymagane)

(wymagane)

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>