kwi 162011
 

Peugeot 308 hatchback

Nowe linie nadwozia Peugeot 308 wpisują się subtelnie w aktualne trendy stylistyczne Marki. Styl wszystkich trzech wersji nadwoziowych (hatchbacka, CC i SW) prezentuje teraz bardziej ?techniczną? formę elegancji, a obramowania przednich świateł przeciwmgielnych wykonane są w technologii LED. 308 jest pełne dynamiki i pasji, co stanowi jego cechy genetyczne. Teraz zostały one dodatkowo podkreślone poprzez wyraziste reflektory ksenonowe z osłoną w kolorze tytanu. Swoje trzy grosze dorzuca tutaj odmiana GTi o wyjątkowym, sportowym charakterze.

Nowy Peugeot 308 został stworzony nie tylko po to, by dostarczać jak najwięcej przyjemności z jazdy, ale także po to, by stać się wzorem pod względem ekologii. 308, podobnie jak jego większy brat, czyli model 508, korzysta z innowacyjnej technologii mikrohybrydowej e-HDi, najnowszej wersji systemu Start & Stop oraz silnika 1,6 HDi FAP, rozwijającego moc 112 KM i spełniającego normę czystości spalin Euro 5. Rozwiązania te dostępne są już w podstawowej wersji nowego modelu, wyposażonej w zautomatyzowaną przekładnię ręczną oraz (po raz pierwszy) w odmianach z przekładnią manualną.

Peugeot 308 CC

Zastosowanie technologii mikrohybrydowej nie jest jedynym rozwiązaniem wpływającym na redukcję emisji CO2. Konstruktorzy zoptymalizowali wszystko, co ma wpływ na zużycie paliwa:

– średnio o 25 kg obniżyli masę samochodu,

– wprowadzili 16-calowe koła z oponami o bardzo niskich oporach toczenia,

– zoptymalizowali silniki, stosując w nich najnowsze rozwiązania (VTi, THP, HDi Euro 5),

– zmniejszyli współczynnik oporu powietrza Cx do 0,28 dla najbardziej oszczędnej wersji, co jest rekordowo niską wartością wśród samochodów tej klasy.

Poziom zużycia paliwa Peugeot 308 wyznacza nowe standardy: emisja CO2 wynosząca 98 g/km dla modelu 308 hatchback z silnikiem 1,6 e-HDi FAP 112 KM i z przekładnią manualną BMP6 to nowy rekord w tej klasie (ma on zostać zatwierdzony latem 2011; 104 g/km CO2 jest potwierdzone w momencie premiery).

Peugeot 308 SW

W 308 dostępne są 4 silniki benzynowe o mocach od 98 KM do 200 KM (w wersji GTi) oraz 4 silniki Diesla, rozwijające moc od 92 KM do 163 KM. Wszystkie zostały zoptymalizowane pod kątem ekonomii. W rezultacie już podstawowa wersja samochodu ? 308 hatchback z silnikiem 1,6 HDi FAP o mocy 92 KM i przekładnią manualną ? jest bardzo konkurencyjna pod względem zużycia paliwa i emisji CO2, wynoszącej jedynie 110 g/km.

Trzy wersje mają emisję CO2 niższą lub równą 110 g/km, w tym wersja będąca sercem gamy, 308 hatchback z silnikiem 1,6 HDi FAP o mocy 92 KM i przekładnią manualną.

Premiera nowego Peugeot 308 miała miejsce podczas Salonu Samochodowego w Genewie w marcu bieżącego roku, a w europejskich salonach sprzedaży samochód pojawi się w kwietniu 2011 roku (w Polsce w czerwcu). Model ma kontynuować sukcesy odnoszone przez auta z rodziny 308, które od swojej premiery we wrześniu 2007 roku znalazły łącznie niemal 900 tysięcy nabywców.

źródło: Peugeot

 Leave a Reply

(wymagane)

(wymagane)

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>