kwi 262011
 

?Podczas realizacji tej koncepcji projektanci Lexusa badali cechy charakterystyczne pojazdu, które często są uważane za przeciwstawne i trudne do połączenia ? powiedział Mark Templin, wiceprezes grupy i dyrektor generalny oddziału Lexusa. ?Porywający projekt auta koncepcyjnego LF-Gh jest sprawdzianem możliwości osiągnięcia równowagi cech, które zwykle wzajemnie się wykluczają, takich jak styl i funkcjonalność.?

Pracując z ?czystą kartką papieru? projektanci z Działu Projektowego Lexusa dążyli do perfekcyjnego połączenia w wyścigowym sedanie klasy premium takich elementów, jak stylistyka, osiągi, ekonomicznośc i przyjazność dla środowiska, jednocześnie kładąc nacisk na nowatorskie rozwiązania techniczne.

Zespół sprawdzał, jak będzie prezentował się przyszły wyścigowy sedan podczas jazdy na trasie oraz na postoju, a także szukał takiego podejścia w projektowaniu, które mogłoby zapewnić uzyskanie nadzwyczajnego połączenia pożądanych cech pojazdu. Powstał projekt łączący w sobie ?twardość? i ?miękkość?, elementy ?energetyzujące? i ?łagodzące?.

Dzięki temu doświadczeniu, definicja obowiązującej od 2001 filozofii projektowania marki – ? L-Finesse? – została ?uszlachetniona?, w sposób bardziej odważny i wyrazisty precyzując wyobrażenie auta klasy premium. W efekcie powstało auto koncepcyjne LF-Gh, prezentujące oryginalną myśl konstrukcyjną i szereg rozwiązań, które mogą zostać wdrożone w przyszłych pojazdach Lexusa.

Czerpiąc z wyścigowej tradycji

Model LF-Gh opracowany przez firmę Lexus jest o krok dalszym rozwinięciem koncepcji wyścigowego sedana. LF-Gh został zaprojektowany jako auto koncepcyjne o wysokich osiągach, dostarczające niezapomnianych wrażeń z jazdy i umożliwiające wygodne przewożenie wielu pasażerów z dużymi prędkościami na długich trasach. Łączy w sobie okazałą prezencję i budzący emocję urok z cechami funkcjonalnymi, zapewniając zwiększony komfort pasażerom oraz realną możliwość transportu osobistego bagażu niezbędnego w długiej podróży. Mimo, iż auto zapewnia spokojną wygodę pasażerom, jest ono zaprojektowane tak, aby inspirować i ?uwodzić? kierowcę, nie pozwalając mu odczuć czasu spędzonego za kierownicą.

Śmiała, szeroka sylwetka auta odpowiada mającej budzić respekt dynamicznej doskonałości na drodze. Ma ono proporcje zwrotnego sedana odznaczającego się znakomitą dynamiką reakcji, zbudowanego w oparciu o zaawansowaną technicznie płytę podłogową w układzie tylnonapędowym. Charakterystyczna, długa powierzchnia przeszklona nie stanowi kompromisu jeśli chodzi o korzyści funkcjonalne, takie jak obszerne wnętrze dla czterech pasażerów, duża przestrzeń bagażowa i doskonała widoczność do przodu.

Oświetlenie diodowe typu LED ?sygnalizuje? zastosowanie w szerokim zakresie nowych materiałów oraz układów elektronicznych i dynamicznych, dzięki którym ten koncepcyjny pojazd jest najnowocześniejszym autem pod względem osiągów, komfortu prowadzenia i bezpieczeństwa . Ogólnie mówiąc, stylistyka koncepcyjnego LF-Gh wpisuje się w definicję autentycznego wyścigowego sedana marki Lexus.

Radykalny i śmiały, a jednocześnie lekki i zwrotny

Najnowsze auto koncepcyjne Lexusa odznacza się dynamicznymi proporcjami, które nadają mu nowoczesny i agresywny wygląd. Podstawowa ?architektura? LF-Gh sprawia, że jest on pojazdem ?z duszą? ? emanującym energią i elegancją oraz niezwykłą ?pewnością siebie?.

Z przodu auta, elementem stylistycznym decydującym o ?stanowczym? wyglądzie pojazdu jest odważnie zaprojektowana krata wlotu powietrza o kształcie wrzeciona, która wyraża ?rezolutne spojrzenie? Lexusa, umożliwia chłodzenie silnika i wspomaga chłodzenie hamulców oraz jest istotnym elementem wpływajacym na doskonałą aerodynamikę samochodu. Każda linia w nadwoziu modelu LF-Gh łączy w sobie formę i funkcję. Na przykład powietrze wpływa przez przednie wloty sąsiadujące z unikalnymi pionowymi, diodowymi lampami przeciwmgielnymi typu LED, a wydostaje się przez podobne, wąskie szczeliny wylotowe, stanowiące przedłużenie krzywizny lamp tylnych i tylnych błotników. W pojeździe koncepcyjnym, w celu poprawy jego elegancji i aerodynamiki zminimalizowano również tradycyjne lusterka boczne i klamki drzwiowe.

Wrzecionowata krata wlotu będąca elementem stylistycznym o dużej sile oddziaływania, który decyduje o dominującym wyglądzie LF-Gh ma również istotne znaczenie jeśli chodzi o kontrolę przepływu powietrza i poprawę stabilności jazdy. Jako element kluczowy łączy ona oryginalną elegancję z techniczną funkcjonalnością bez uszczerbku dla obu tych cech i w zamierzeniu będą ją ?dziedziczyć? przyszłe modele Lexusa.

Solidną i ?atletyczną? z wyglądu bryłę auta uzyskano poprzez kontrast zwężającego się nadwozia o długiej kabinie i poszerzających pojazd przednich i tylnych nadkoli. Formę dolnej części nadwozia kształtuje krótki zwis przedni, ?przecięty? w środkowej części próg oraz lekko i swobodnie wyglądający tylny profil auta.

Przednie błotniki o dynamicznym kształcie stwarzają wrażenie ruchu; opadając do ziemi akcentują nisko położony, ?przysadzisty? środek ciężkości. Podwyższona maska sugeruje oczekujący w gotowości potencjał mocy. Tylna przestrzeń bagażowa zamykana jest solidną, wypukłą pokrywą, wzdłuż której powietrze spływa łagodnie, kierując się ku tylnemu zderzakowi. Patrząc na głęboko rzeźbione, dynamiczne, podwójne ramiona 20-calowych tarcz kół , instynktownie można się spodziewać jeszcze większej przyjemności z jazdy.

Projektanci Lexusa wykorzystali zwiększoną szerokość auta opracowując wyraziste, zachodzące na błotniki lampy tylne z diodami typu LED. Prezencji dodają autu charakterystyczne lampy tylne z fantazyjnymi w formie odbłyśnikami i osłonami w kolorze czerwonym. Przemyślane zastosowanie smukłych chromowanych elementów obejmujących zintegrowane ze zderzakiem końcówki rury wydechowej nadaje subtelny rys luksusu.

Unikalne reflektory diodowe LED oraz niezależne lampy diodowe LED w kształcie litery ?L? przeznaczone do jazdy dziennej gwarantują, że żaden pojazd na drodze nie będzie miał takiej ?twarzy? jak Lexus.

Wytworne wnętrze

Przez barwione, przyciemnione szyby można dostrzec elementy zupełnie nowego wnętrza przyszłego Lexusa. Kabina LF-Gh jest rezultatem szczegółowego, powtórnego przeanalizowania każdego detalu, przy założeniu celu, jakim było stworzenie wnętrza maksymalnie zorientowanego na kierowcę.

Strefa kierowcy obejmuje doskonale czytelną deskę rozdzielczą i obsługiwaną w sposób intuicyjny konsolę. Całkowicie nowy, analogowy zegar z trójwymiarowym frontem, bardziej współczesny i ekskluzywny, lepiej odpowiada prestiżowi marki; będąc centralnym punktem wnętrza reprezentuje nowy aspekt filozofii projektowania Lexusa. Zastosowanie naturalnych, wysokiej jakości materiałów i wielu starannie wykończonych detali pomogło stworzyć przestrzeń dla kierowcy i pasażerów, która w pełni odzwierciedla ideę prawdziwego, wyścigowego sedana. Powstało wnętrze, zaprojektowane w odpowiedzi na zapotrzebowanie klientów świadomych, czym jest jakość i dbających o szczegóły.

Napęd hybrydowy

Emblematy Lexus Hybrid Drive o niebieskich diodach LED umieszczone z przodu na kracie wlotu powietrza oraz na pokrywie bagażnika sygnalizują gotowość do oszczędnej a zarazem dynamicznej jazdy. Tylna, elegancko wykończona listwa ozdobna łączy wymodelowane końcówki rur wydechowych maksymalnie ukrywając obecność układu wydechowego, co sugeruje znaczne ograniczenie strumienia spalin. Ogólnie rzecz biorąc wszystkie zabiegi podkreślają fakt, że to koncepcyjne auto z napędem hybrydowym zaprojektowano tak, aby sprostało niezwykle restrykcyjnym normom emisji zanieczyszczeń przewidywanym w przyszłości.

Projekt LF-Gh wspiera takie konstruowanie, które redefiniuje obecnie istniejące pojęcia mocy, oszczędności, bezpieczeństwa i oddziaływania na środowisko.

?Chociaż jest to jedynie auto koncepcyjne, mamy nadzieję, że LF-Gh spotka się z szerokim oddźwiękiem wśród naszych klientów na całym świecie i jasno przekaże im naszą intencję dalszego przekształcania oblicza luksusu w modelach marki Lexus w nadchodzących latach? powiedział Templin.

źródło: Lexus

 Leave a Reply

(wymagane)

(wymagane)

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>