
?Musimy mieć pewność że elektryczne C30 zachowa się zgodnie z przewidywaniami podczas jazdy, parkowania czy ładowania akumulatorów w zmiennych, skrajnych warunkach, od normalnych do bardzo zimnych lub gorących. Północna Szwecja jest doskonałym miejscem do testów w temperaturach znacznie poniżej 0 st. Celsjusza.? ? powiedział Lennart Stegland, dyrektor sekcji samochodów specjalnych Volvo.

Producent poinformował także, że C30 wyposażono w innowacyjne rozwiązanie pozwalające na komfortowe ogrzewanie wnętrza auta bez uszczerbku dla stanu naładowania baterii decydującego o jego zasięgu. System ogrzewania zasilany jest bioetanolem (z 14,5-litrowego zbiornika). Jest również możliwe ogrzewanie wyłącznie przy użyciu systemu elektrycznego.

?Kierowca decyduje o użyciu ogrzewania elektrycznego, gdy nie potrzebuje ekstremalnie dużego zasięgu auta. Domyślnie uruchamiane jest jednak ogrzewanie na etanol, dzięki czemu wykorzystanie baterii jest bardziej oszczędne i pozwala dojechać dalej bez ładowania? – wyjaśnia Stegland.
źródło: autowizja