gru 032010
 

Model Mitsubishi L200 zwyciężył w przetargu na zakup 24 samochodów osobowych terenowych przeznaczonych dla siedmiu Regionalnych Zarządów Gospodarki Wodnej (RZGW). O wygranej zadecydowały między innymi tak istotne dla RZGW cechy, jak wytrzymałość i niezawodność konstrukcji oraz możliwość przystosowania aut do specyficznych potrzeb jednostek terenowych RZGW.

Istotna była też korzystna oferta cenowa.

L200 to model, który pierwszy raz wchodzi do parku samochodowego RZGW. ?Napęd na obie osie i możliwość blokady tylnego mostu na pewno przydadzą się w czasie naszych akcji. Ważna dla nas była również opinia o Mitsubishi dotycząca awaryjności. Nie możemy sobie pozwolić na zaskoczenie, stąd musimy mieć samochody, które nie odmówią nam posłuszeństwa. L200 ma pochlebne opinie i myślę, że u nas też się sprawdzi.? – powiedział w czasie ceremonii przekazania aut Roman Zamiecki, kierownik wydziału administracyjno-gospodarczego w Regionalnym zarządzie Gospodarki Wodnej w Warszawie.

?Teraz trafiły do nas 24 samochody, ale nasze potrzeby są większe ? zakup jest realizowany dla całej Polski. Obecna pula L200 zostanie podzielona na siedem jednostek RZGW (Warszawa, Szczecin, Gdańsk, Poznań, Wrocław, Gliwice i Kraków). To będzie od dwóch do sześciu aut na jedną jednostkę RZGW także to wcale nie jest dużo.? – dodał Zamiecki.

Auta będą głównie wykorzystywane w akcjach powodziowych i przeciwpowodziowych jakie przeprowadza RZGW. Dlatego istotnym czynnikiem była mobilność oraz niska awaryjność samochodów Mitsubishi, znajdująca potwierdzenie w publikowanych regularnie rankingach niezawodności aut. L200 sprawdzą się także jako samochody patrolowe – będą jeździły na kontrole utrzymania obiektów hydrotechnicznych. Zakup 24 sztuk L200 był w całości finansowany ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

Nowe L200 muszą przejechać każdą drogę – piaszczystą, błotnistą czy żwirową. Nie mogą poddać się przed wzniesieniami czy polami. Powinny radzić sobie w głębokim śniegu i na bardzo śliskich nawierzchniach. Dlatego wszystkie L200 na potrzeby RZGW zostały zmodyfikowane. Auta są uzbrojone według warunków zamówienia w haki holownicze z tyłu i wyciągarki z przodu oraz zabezpieczenie silnika i skrzyni biegów wraz z układem kierowniczym w formie płyty stalowej.

?Podoba mi się sposób zamontowania wyciągarek – ponieważ są ukryte w przednim zderzaku tak, że lina i cały mechanizm są osłonięte przed deszczem – dzięki czemu nie powinny korodować. Takie umiejscowienie to gwarancja bezawaryjnej eksploatacji wyciągarki w niemal każdych warunkach. Haki holownicze znajdą zastosowanie w holowaniu przyczep z łodziami. Skrzynia ładunkowa zabezpieczona wykładziną sprawdzi się przy przewożeniu narzędzi potrzebnych w czasie interwencji.? – wyjaśnia Zamiecki.

Wszystkie 24 sztuki Mitsubishi L200 są objęte gwarancją producenta: 3-letnią z limitem 100 000 km lub 2-letnią bez ograniczenia przebiegu. Serwis aut będzie odbywał się w autoryzowanych serwisach Mitsubishi.

?Mitsubishi L200 to bardzo wszechstronny samochód. Potrafi przewieźć niemal tonę ładunku w skrzyni, może ciągnąc przyczepę nawet do trzech ton, do tego w kabinie mieści się pięć osób. L200 potrafi poruszać się po drogach asfaltowych i w ciężkim terenie ? to moim zdaniem najbardziej uniwersalny pojazd jaki jest w tej chwili na rynku.? ? mówi Kamil Wieczorkowski, specjalista ds. sprzedaży flotowej MMC Car Poland. ?Pod maską aut jakie dostarczyliśmy RZGW zamontowano turbodiesel 2,5 l o mocy 136 KM, czyli silnik, który idealnie nadaje się do ciężkiej pracy. Kolejnym udogodnieniem jest możliwość blokady tylnego mostu – mechanizm pozwala uratować się z poważnych tarapatów, zresztą rozwiązanie to zaczerpnięto z historii dokonań Mitsubishi Pajero, które 12 razy wygrało morderczy rajd Paryż Dakar. Nie bez znaczenia jest też fakt, że L200 to bardzo bezpieczny samochód – w testach zderzeniowych Euro NCAP zdobył 4 gwiazdki, czyli jest jednym z najbezpieczniejszych pikapów oferowanych w Europie.? – dodał Wieczorkowski.

Mitsubishi L200 w zmodernizowanej wersji zadebiutowało na polskim rynku w kwietniu 2010 roku. Dzięki zmianom stylizacyjnym sylwetka samochodu stała się bardziej masywna a odświeżony model oferuje lepszą funkcjonalność (przeprojektowana platforma ładunkowa dla wersji Club Cab, czyli półtorej kabiny), komfort (nowe wnętrze i elementy wyposażenia) i technologię (nowa przekładnia automatyczna, niższy poziom emisji CO2).

L200 oferuje system napędu 4×4 Super Select 4WD, który daje możliwość jazdy w trybie stałego napędu na 4 koła przy dowolnej prędkości, na dowolnej nawierzchni.

W tym roku Mitsubishi L200 jest najlepiej sprzedającym się pickupem w Polsce (sprzedaż styczeń-wrzesień 2010- IBRM Samar).

Pomimo spadku sprzedaży notowanego w segmencie pickupów, od stycznia do końca listopada sprzedano 561 takich pojazdów, czyli o 6% więcej niż w tym samym okresie 2009 roku.

źródło: Mitsubishi

 Leave a Reply

(wymagane)

(wymagane)

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>